Appelcider Azijn

Gestart door gillian, augustus 15, 2005, 17:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gillian

Hallo allemaal,

Ik heb ergens op een andere parkieten/papagaaien site gelezen dat het goed is om Appelcider Azijn door het drinkwater van je parkietje te doen.
Het schijnt een paar voordelen te hebben :
o.a. verhoogt het de weerstand.
beschermd tegen voeding vergifteging en
draagt bij aan de vertering.


Mogen ze dat echt hebben?
En is sinasappelsap en appelsap ook gezond?

P.S Ze schijnen in de supermarkten bij ons in de buurt geen Roosvicee te hebben.
Dus kan ik mss Appelcider Azijn gebruiken ;)

Chantalleke

Of je dat appelciderazijn mag geven weet ik niet hoor! Appelsap en sinasappelsap uit een pak bevat erg veel toegevoegde suikers en kun je beter niet aan je parkietje geven.

Tipje nog over de roosvicee. In de supermarkt staat het vaak bij de babyartikelen (tussen de potjes olvarit) en niet bij de frisdranken!! En heel veel drogisterijen verkopen het ook.

Veel succes met je speurtocht naar roosvicee

Groetjes,
Chantal

Parkieten-Freak

#2
Gillian, ik denk dat je appelazijn bedoelt? (Azijn kan namelijk van appelcider gemaakt worden, echter o.i.v. zuurstof + bepaalde bacterien wordt de alcohol omgezet in azijnzuur).
Lees ook het volgende even door, er staat van alles in over  het aanzuren van drinkwater.
(een verlaging van de zuurgraad maakt het voor bacterien moeilijker om zich te vermenigvuldigen).
Dit aanzurende effect heeft roosvicee niet.
http://www.parkietenfreak.nl/a-drinkwater.php


gillian

#3
CiteerOf je dat appelciderazijn mag geven weet ik niet hoor! Appelsap en sinasappelsap uit een pak bevat erg veel toegevoegde suikers en kun je beter niet aan je parkietje geven.

Maar wanneer je de sinasappelsap zelf perst mag het toch wel?

En bedankt voor de reacties  :)

Chantalleke

Sinasappel mogen parkietjes zeker hebben, dus uitgeperst ook. Geen idee of ze het ook opdrinken, maar het is het proberen waard.

Groetjes
Chantal

Parkieten-Freak

Croky drinkt wel eens een beetje sinaasappelsap. Hij gaat gewoon op de rand van mijn glas zitten, en bedient zichzelf! :P


jeanphilippe

mag je ook gewoon geperst appelsiensap in het drinkwater doen zodat het zoeter smaakt? :blush:
mijn parkietjes drinken niet zoveel water en het maakt me ongerust.. misschien help dat wel... :unsure:

gr33tz, jp

Chantalleke

Niet te ongerust maken over dat je jouw parkietje weinig ziet drinken. Parkietjes drinken namelijk niet zo heel erg veel. En af en toe een beetje roosvicee in het drinkwater is een verwennerij en niet bedoelt voor dagelijks gebruik, dus als je sinasappelsap (verse, anders bevat het te veel suiker) in het water zou doen, moet dat ook een tractatie zijn  :P

Groetjes,
Chantal

Safrena

Hey jeanphilippe

Parkietjes drinken van nature heel weinig ;)

Je mag zeker vers geperst sinasappelsap (zonder toegevoegd zuiker) aan je parkietje geven ;)

dat mag je hen ook gewoon geven zonder het in het water te doen maar het mag ook in hun water ;)

vele groetjes

jeanphilippe

oke bedankt :D

ik heb wel eens gelezen dat ze niet veel drinken maar mijn kromsnaveltjes drinken wel zeer weinig.

(dit heeft er wel niets met te maken maar...) is het zo dat parkietjes niet graag baden?

alvast bedank

(p.s.) als ik te veel vragen stel mag je het gerust zeggen hoor. :)
ik probeer niet zoveel te vragen en meer op te zoeken maar ik vindt niet zoveel informatie op google of andere zoekmachines.
:lol:

gr33tz, jp

Ingrid

Hoi Jeanphilippe,

Heb je de zoekfunctie van het forum ook al ontdekt? Je zult merken dat je dan veel informatie zult vinden. Typ maar eens het woord badje in, dan krijg je 2 pagina's vol met onderwerpen die over het badderen van onze gevleugelde vriendjes gaan ;).

Groetjes en succes, Ingrid

jeanphilippe

ooo jah nu zie ik het dank je ingrid, :D

ik heb er wel al iets over op het forum gelezen maar niet bij nagedacht.
ik ga het meteen uitproberen.

gr33tz, jp