aantal nesten achter elkaar

Gestart door chrikske, augustus 07, 2008, 11:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrikske

hallo iedereen!  :D,

Sorry dat ik de laatste tijd zo onactief ben op het forum, maar ik ben heel de maand juli weggeweest.
het koppeltje dat kruipertjes voortbracht zit ondertussen al appart.

het koppeltje dat mooie gezonde jongkies voortbracht heeft ondertussen nog een nest gehad van 6. :)
onmiddelijk nadat het laatste jong van hun eerste nest was uitgevlogen lag er al opnieuw een ei  ???.

nu komt mijn vraag: van hun 2de nest (6 jongen) moet er dus nog 1 uitvliegen,
maar toen ik deze morgen naar de volière ging zag ik vader en moeder weer vollop paren  :'(, ik had mij voorgenomen dat 2 nesten echt genoeg is voor de gezondheid van het vrouwtje, dus dacht om het nestblok weg te halen nadat het laatste jong eruit was.

maar als ik het nestblok er nu uithaal, is er toch een zeer grote kans op legnood?

wat kan ik het beste doen?

groeten Christophe

Dolce

misschien kan je er nep eitjes in leggen?? (plastic eitjes verkrijgbaar bij zowat elke dierenwinkel)

chrikske

dat wilt zeggen dat ik de echte dan zal moeten schudden, .. ?

heeft iemand nog een andere mogelijkheid? 

chrikske

sorry voor mijn opdringerigheid maar ik zou zo snel mogelijk moeten weten wat ik moet doen  :'(.

alvast bedankt  :)

groeten Christophe

chrikske

op dit topic mag een slotje.  :)

bedankt caradow voor de raad.

Parkieten-Freak

en op verzoek komt hier het slotje.  ;) *klik*


Caradow

Toch nog heel even mijn advies aan Christoph, anders staat het zo raar ;)
Dacht dat ik al gereageerd had toen de vraag net gesteld was maar blijkbaar niet verzonden ;)

Hey Christoph.

Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar was dus nog niet zo Knipoog

Mijn advies is inderdaad dit nest niet door te zetten. Je kunt het blok gewoon weghalen, of je kunt haar wel het nest vol laten leggen maar de eieren schudden. (goed schudden, er zijn vaker geschudde eitjes uitgekomen Knipoog)

Maar nog ene nest helemaal voldragen en opvoeden zal te veel zijn voor haar en daar moet je haar dus voor beschermen...