Is dit een goeie kooi.

Gestart door lala2008, augustus 06, 2008, 22:30:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lala2008

Ik heb dit kooitje. Ik heb er wel een trappetje in geplaatst en een belletje.
Ik moet alleen de stokjes volgens mij vervangen, maar deze hebben wel ribbeltjes dus het is niet zo een ramp toch? Ik wil nog een parkietje denk ik, maar kunnen er in zo een kooi 2 of moet ik dan een andere kopen.

http://www.voltrega.com/pajaros716.html

Milo-Pixel

Dit kooitje is veeel te klein, zelfs voor 1 parkietje.. Daarbij is het kooitje ook rond, beter is een rechte kooi zodat ze ook hoekjes hebben waardoor ze zich veiliger voelen. Ook zijn het verticale tralies, waardoor ze niet goed kunnen klimmen, en als ze wel klimmen aan de verticale tralies, kunnen ze na een tijdje vervorming krijgen aan de snavel.

Ik zou dus zoeken naar een ruime, rechte kooi, met horizontale tralies. Dit kooitje zou ik voor geen enkel vogeltje gebruiken..


dsmmeijer

Ik zou deze ook sterk afraden, omdat die erg klein en rond is.
Beter even kijken voor een rechthoekige.

Groetjes,  Danny.

fullmetalgirl

ik raad deze kooi ook sterk af.
rond is niet goed,
en hij is klein...

hij ziet er leuk uit maar helaas is hij niet geschikt voor parkietjes :)

roha

#4
Dit is geen parkietenkooi!
Je wilt ook 2 parkieten, dan is dit formaat veeeel te klein, voor 1 parkiet is dit al een te klein formaat.
Lees eens het forum en de site goed door, gebruik de zoekfunctie, dan leer je al een heleboel over bijv. parkieten en hun huisvesting.
In een ander topic geef je aan dat je het zielig vind een parkiet in een kooitje, geef je parkiet dan maar extra veel ruimte en als je hem/haar tam maakt, kan de parkiet ook lekker in huis rondvliegen.

Dolce

ja ik ben het er mee eens, ik heb precies de zelfde kooi, maar dat is een extra kooi voor BUITEN,, waar ze dus niet langer dan een uurtje in zit.
en zelf vind ik hem ook veeeeel ste klein, maar omdat dit alleen voor buiten is kan het wel.
(binnen heb ik een prachtige grote kooi :D)

en denk je nou echt dat je daar 2 parkieten in kan doen :o  dat is pas zielig!!!

fampjderks

Zo die is wel erg klein, ik heb een Memphis 1 kooi gekocht bij www.petgoodies.nl.

Deze Montana kooi is stevig en staat op een standaard,kooi kost 79 euro inclusief bezorging en een leuk speeltje.

Ben je iets meer kwijt maar heb je wel een mooie kooi.  :P :P :P

Sammydeparkiet

Citaat van: lala2008 op augustus 06, 2008, 22:30:02
Ik heb dit kooitje. Ik heb er wel een trappetje in geplaatst en een belletje.
Ik moet alleen de stokjes volgens mij vervangen, maar deze hebben wel ribbeltjes dus het is niet zo een ramp toch? Ik wil nog een parkietje denk ik, maar kunnen er in zo een kooi 2 of moet ik dan een andere kopen.

http://www.voltrega.com/pajaros716.html

Dat is geen parkeiten kooi,
Als je naar die site gaat, zie je ook geen Parkiet als voorbeeld.
maar voor hele kleine vogeltjes & Kanaries.

Als je een grotere kooi wilt, maar er niet te veel voor betalen.
Kan je eens een kijkje nemen op marktplaats.
Daar staan ook veel koois te koop, Je moet alleen wel even wachten tot je de juiste vind.