Viegen

Gestart door Luc, maart 30, 2005, 11:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

Hallo mensen,

Mijn parkietje is inmiddels aardig gewend. Ik heb hem ook al een aantal keer uit de kooi gelaten. Nu is het zo dat mijn plafond bestaat uit verschillende hoogtes, dus met balken zeg maar. Hij vliegt hier steeds tegenaan en ik hou mijn hart vast.

Zal het parkietje leren dat hij lager moet vliegen, of moet ik andere akties ondernemen?

Ik zie uit naar jullie reacties!

P.s. Ik zal spoedig een soort dagboekje maken met wat foto\'s erbij.

Groeten,
Luc, Denise en Rico!

Anita & Marisa

Hoi Luc,

Oei oei, dat is niet prettig!
Misschien kun je tijdelijk iets aan die balken hangen, bijvoorbeeld een laken of iets dergelijks. Waardoor het één geheel is en niet verschillende hoogten.
We hebben er niet helemaal een beeld bij hoe het eruit ziet, maar misschien kun je zoiets verzinnen.
Je parkietje kan zich namelijk ernstig bezeren hierdoor, met alle gevolgen van dien!

Houd je ons op de hoogte?

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Parkieten-Freak

In het begin vliegen parkieten erg hoog, vaak raken ze met hun vleugeltoppen het plafond als ze vliegen.
Een jonge parkiet die net vliegt heeft ook nog niet de behendigheid die zijn wat oudere soortgenootjes hebben.
De ervaring leert toch dat parkieten razendsnel doorhebben hoe en waar ze moeten vliegen en landen.
Het blijft even oppassen geblazen, maar ik denk niet dat je er nu veel aan kunt doen.
Zelf heb ik een verlaagd stuk plafond tussen kamer en keuken, mijn parkiet duikt daar moeiteloos onderdoor. In het begin vond hij het ook vreemd, maar dat went echt snel.