brinta/roosvicee en ook zaadjes?

Gestart door Mir, juli 30, 2008, 06:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mir

Goedemorgen,

Ik heb begrepen dat mijn Joepemeisje  :P in de rui is en dat ik haar nu een papje van brinta/roosvicee en zaadjes kan geven. Ze heeft gewoon zaad (nog geen xtravital, daar moet ik nog naar op zoek) en eet (nog) geen fruit/groente.

Nu wilde ik dus zo'n papje gaan maken. De vraag is: moet ik haar toch ook nog los voer geven (zaadjes en evt eivoer erdoor) tegelijkertijd dus met dat papje? Of moet ik gewoon eerst het papje aanbieden? Het is geen vogeltje dat graag nieuw eten probeert... ;)

Bedankt alvast weer voor jullie advies!
Groetjes, Mir

Caradow

het papje is puur als extraatje, het hoofdvoer bestaat altijd uit zaadjes!

Mir

Bedankt! Ik heb de zaadjes er maar weer gauw bijgehangen   :-[ Ze heeft overigens toch wel al een beetje in het papje gepikt / gegeten?!

Moet ik nu minder zaad geven (omdat ze dat papje dan ook heeft; het bestaat uit een theel brinta, 2 theel zaad, wat roosvicee en wat water) of gewoon zoals altijd?

Audrey

Croky was er in het begin bang van, hij dacht waarschijnlijk 'wat heeft ze nu weer met mijn eten gedaan?'  :P Maar nu is hij er gek op!
Ik denk dat het er een beetje van af hangt hoe frequent je het geeft, als je het iedere dag geeft ('s avonds bijvoorbeeld) en je ziet dat er ook iedere dag zaadjes blijven liggen dan zou ik wat minder geven. Als alle 'gewone' zaadjes netjes op zijn kun je de hoeveelheid laten.
Hier krijgt Croky het papje zo'n 3tal keer per week (met wat eivoer ook nog erop), het is meer een snackje voor hem, net als trosgierst of zo.

DobbyFloppy

mogen ze eigenlijk wel pap, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

roha

Dit is niet de pap die wij mensen kennen, dus brinta met melk (en suiker).

DobbyFloppy

ok maar hoe moet je zo''n pap zelf maken en ken dat met gewone brinta pap
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13


DobbyFloppy

bedankt voor de link
weet ik dat ook weer, en nu maar proberen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13