Beslist niet buiten de kooi?

Gestart door *wendy*, juli 28, 2008, 10:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Sky wil absoluut niet buiten de kooi. Ik heb sinds 3 weken zeer regelmatig de kooi openstaan, maar hij komt niet vrijwillig naar buiten. Als ik hem meeneem op mijn hand, dan springt hij snel terug de kooi in of fladdert hij panisch een rondje om vervolgens weer zijn veilige kooi in de kruipen. Soms ligt er wat lekkers op het deurtje, daar komt hij dan wel naar toe, maar zodra dat op is, kruipt hij weer snel naar binnen.

De kooi staat meerdere keren per dag open, varierend van een uur tot 3uur achtereen, maar verder dan het stokje voor het deurtje (in de kooi) komt hij echt niet. Buiten de kooi staan stukjes eierdoos (verlekkerd met trosgierst en dergelijke), en een speeltuintje, maar aangezien hij niet buiten de kooi komt, heeft hij daar nog niet veel van gezien!

Wat kan ik doen om hem aan te sporen buiten de kooi te komen?

Jasmin

Hij is denk nog een beetje bang om zijn veilige omgeving te verlaten. Als je zijn lievelings speeltje buiten de kooi hangt wil hij mischien wel naar zijn speeltje. Je moet gewoon geduld hebben. Hij wil het buiten zijn kooi alles vanzelf een keer bekijken.

Jasmin