Het tweede nestje (van dit jaar) van Noah en Paco

Gestart door Sara, juli 25, 2008, 15:53:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Zoals jullie in mijn andere topic onder broeden konden lezen, bleef Noah eitjes leggen en maakte ze keer op keer kapot.
Er werd weer gepaard en de eitjes die sinds 3 juli kwamen heeft Noah 'behouden'.
Vanaf die dag werd er om de dag een eitje gelegd en zo was er nu een nestje met 8 eitjes.
Noah broedt veel 'intensiever' dan bij het vorige nest. Ze zit er echt constant op, ik zie ze maar maximum 2 keer per dag uit het broedblok (vorige keer kwam ze er meer uit).
De tijd is nu gekomen dat de eitjes moeten uitkomen.
Het probleem is jammer genoeg weer zoals vorige keren, dat er in veel eitjes deukjes zijn omdat Paco altijd onvoorzichtig in het broedblok gaat.

Vandaag zag ik bij m'n nestcontrole een eitje met een deuk en op een plek miste het ook eierschaal.
Ik heb dit eitjes eruit gehaald want er was duidelijk te zien dat het niets kon worden.
Ik heb het voorzichtig opengemaakt, en in tegenstelling tot bij het vorige nest zat hier een 'kuikentje' in.
Een héél klein wezentje, volledig verdroogd.
Het was volledig gevormd, had pootjes, vleugeltjes, teentjes, een geraamte, een snaveltje,... Je kon het allemaal duidelijk zien.
Het was alleen nog 3 keer te klein en moest nog volgroeien (ik gok dat het een week oud was ofzo?).
Vind het ontzettend jammer, het doet echt pijn als het keer op keer mislukt, zeker nu er dus wel een wezentje in zat.

Er zijn nog 7 eitjes, één ander nog met een deuk en nog een ander met een piepklein gaatje in.
Het tweede eitjes is intussen aan de beurt om uit te komen, dus ik blijf hopen op kleine friemeltjes.
Toch vind ik het ontzettend jammer dat ik telkens weer kapotje eitjes aantref, en vandaag ook een afgestorven kuikentje... Er zijn nog eitjes die intact zijn en ik zou het superjammer vinden als die ook kapot gaan als Paco weer in het broedblok gaat... :(

Valt hier iets aan te doen?
Ik weet dat het mannetje normaal niet in het blok gaat, Paco heeft dus de slechte gewoonte om er wel (en hardhandig) in te gaan.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. ;)

Vele groetjes,
Sara

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tjipie lover

Ohhh Sara.
Ik hoop zo voor je dat er bij jou nu echt jonkie's komen!!
Ik ga heel hard met je meeduimen.
Jah heel zonde he dat te zien zo'n kuiken dat is gestorven in het ei, Lucky had ook 2 van in het laatste nestje!
Nou meid wens je heel veel geluk toe, dat er maar jonkie's mogen komen!!!

Groetjes en liefs Ank!

Sara

#2
Vandaag ging ik naar de vogels, hoor ik ineens allemaal piepjes... Ik dacht ; Sara beeld je niets in!
Toen keek ik en Jawel.... Er is een kleintje!  ;D
Ik ben zo blij zeg, eindelijk is het gelukt, dit is fantastisch!
Een broertje of zusje van Pucky :-*
En weer op de 31ste geboren... Net als Pucky.
Had de laatste tijd zoveel tegenslag meegemaakt met de parkietjes... Maar dit kleintje brengt toch weer veel vreugde. :-*

Ik denk wel dat het pas gebeurd is, want het kleintje lijkt wat kleiner dan dat Pucky was.
Maar ik keek naar de andere eitjes, en die zijn allemaal kapot ???
In één dacht ik dat ik zelfs nog een kleintje zag zitten, maar durfde niet langer storen.
Duurt het lang om uit het ei te komen? Moet ik toch kijken of het nog leeft of het zo laten?
Kan het dat Noah vandaag alle eitjes volledig kapot gemaakt heeft?

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jasmin

Fantastisch Sara!
Een kleintje grappig dat hij op de 31 geboren is net als Pucky.

Milo-Pixel

Super Sara, dit heb je wel verdient.. Alle tegenslag die je hebt gehad.
Hopen dat je geluk weer mag beginnen met dit schitterende ukkie!

liefs,
marit

Ingsu

Gefeliciteerd! ^_^
Ik hoop echt heel erg voor je dat het dit kleintje wel goed zal vergaan en zal opgroeien tot een mooie, gezonde vogel!

Groetjes van Inge

hillie

Wat leuk sara dat er toch nog een kleintje is geboren. :-*
Geniet er maar volop van want voor je het weet zijn ze groot.

groetjes hilde

Caradow

Ook wij duimen hier mee dat alles maar ene keer goed mag gaan bij je Sara!

Sara

#8
Dankje voor de leuke reacties! :)
De andere twee eitjes die deze morgen kapot waren (er was bij beide een stuk schaal weg) had ik in het broedblok laten liggen.
Toen ik daarstraks ging kijken was er een eitje uit het broedblok gegooid, het eitje waarin ik eerder een kleintje zag zitten. Ik heb het eitje toen maar zelf opengemaakt omdat het kleintje erin niet meer bewoog... Het was een volledig kleintje - volgens mij klaar om uit het ei te kruipen - maar het was al gestorven. :(
Stom van mij... Waarom heb ik het niet eerder uit het ei bevrijd... Het blijft dus weer bij één kleintje...

Ik heb trouwens ook een vraagje voor jullie... Welke kleur denken jullie dat het wordt? Niet dat ik zo ongeduldig ben ofzo, lijkt me gewoon leuk om te weten in hoeverre het klopt.
Foto's van Noah en Paco staan in dit topic : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17893.0

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tjipie lover


roha

Hey Sara, wat leuk zeg en ook nog eens op de 31e, kan geen toeval zijn....

Hopelijk groeit dit kleintje goed en kan je er nog lang van genieten.

Gefeliciteerd!!

Milo-Pixel

En Sara, is het kleintje goed de nacht door gekomen?

Ik hoop zo voor je dat alles voorspoedig verloopt.
Enne, twijfel niet aan jezelf Sara.. Jij doet het super, en je bent echt super voor je dieren..!

Ik duim voor jou, en voor het mooie kleintje!

Sara

Goh, nogmaals bedankt voor de superlieve reacties!
Leuk dat je het vraagt Marit, bedankt! :)
Het kleintje piept nog even uitbundig als gisteren, en het is duidelijk wat gegroeid.
Het kropje is ook goed gevuld, dus Noah is nog steeds een super parkietenmama. :-*

Ohja.. En, niemand die een gokje waagt over welke kleur het kleintje krijgt? (Zie mijn vorige berichtje). :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Het kan van alles zijn: qua kleurencombi lijkt het wel een beetje op Layla (blauw) met Quint (grijsblauw buikje, witte vleugels). Het resultaat van deze twee was 1 blauw jong (Lucky) en 1 vogeltje die toch heel veel op de vader leek: wit, met iets blauwer buikje dan Quint (caradows Lieffie).

Dus wat dat betreft staat alles open. Je zult er geen gele of groene tinten in terug vinden en geen geelmaskers. Maar variaties in kleurslagen die op de ouders lijken zijn zeker mogelijk!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sara

#14
Bedankt voor je antwoord Marcia. :)

Vandaag is het kleintje 3 dagen oud en het groeit nog steeds goed hoor. :-*
Maar... Noah heeft vandaag een ei gelegd!
Dat kan toch niet?
Er was geen één eitje meer over en nu ligt er dus weer één.
Voor het kleintje is het goed dat er een eitje is als ondersteuning, maar voor Noah... Ik begin nu echt bang te worden dat ze zal blijven leggen, ik dacht dat het over zou zijn als ze een kleintje kreeg, maar nu na drie dagen ligt er weer een ei.
Wat moet ik hiermee? Weghalen of niet?

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Als ik kijk naar mijn nestje hier, dan gingen Milan en Jimmy nog door met 'kindjes maken' tot het nestje Jimmy allemaal wat te veel in bezit nam. Toen was Jimmetje voor bijna drie maanden genezen en wilde niet meer dat Milan op haar kwam.
Als Noah het heel erg druk had, zou ze dus niet verder gaan met eitjes leggen. Maar blijkbaar wil ze er toch nog graag een paar bij...

Als je liever niet hebt dat ze dit eitje uit gaat broeden, dan kun je het het beste flink schudden. Laat het liever wel liggen.
Een eventueel probleem kan zijn dat straks als het eitjes uitkomt, Noah misschien niet zo lief meer zal zijn voor het kleintje dat je nu hebt. Ze kan het als een bedreiging gaan zien. Het is een lastige situatie, maar ik zou het toch laten uitbroeden, tenminste als je vindt dat Noah er goed uitziet en niet veel is afgevallen.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sara

#16
Weer bedankt voor het antwoord. :)
Noah is toch wel redelijk mager geworden, niet 'ongezond' mager maar ze is wel vermagerd (ze is nooit echt een 'gewichtig' vogeltje geweest).
Het is echt moeilijk te beslissen. Als ze blijft leggen is dit al haar derde legsel van dit jaar, en ik ben er nooit echt gerust in. Maar goed, ik kijk het nog een paar dagen aan, misschien dat ik het toch gewoon laat liggen (de kans hier is zo al enorm klein dat er iets uitkomt met Paco als 'wilde' vader).

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Milo-Pixel

Ik denk dat ik het niet zou aandurven, een derde legsel. Zeker omdat je al zegt dat ze wat vermagerd is. Maar jij kent Noah het bestje, dus als jij denkt dat ze een derde legsel aankan, zou je er natuurlijk voor kunnen kiezen het te laten gaan. Denk er gewoon rustig over na, en observeer Noah goed. Dan denk ik dat je er vanzelf achter komt of het verstandig is of niet ;)

Liefs,
Marit

denise-dinki

spannend voor je

ik duim voor al je parkietjes ;D

Sara

Kan jullie de foto's van het kleintje moeilijk onthouden...  :-* Deze foto is van vandaag, 5 dagen oud.

Vele groetjes,
Sara


[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes