in het zand graven

Gestart door Floyd, juli 24, 2008, 10:26:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floyd

Mijnparkietje coco graaft steeds in het zand, maar het zand komt steeds op onze nieuwe bank terecht. en op de grond.

Ik moet wel 6 keer zuigen per dag en steeds weer de hele bank schoonmaken.

Kan ik dit niet afleren of zal ik gewoon een krant op de bodem van de kooi leggen? en is de inkt van een krant niet giftig? 

Mandy

Heb jij geen hoge "bak" waar de kooi op staat? Dan mag ie nog wel aardig hard gooien omdat er over heen te krijgen. ;)
Er is wel een andere oplossing: Als bodembedekker kun je ook kern van mais gebruiken, deze heb ik nu ook. Weet alleen de naam zo even niet. Maar wel verkrijgbaar bij de dierenwinkel
De kans bestaat ook wel dat hiermee gaan gooien maar het blijkt ook dat ze dit erg lekker vinden. Het is geen zand dus ook makkelijk van je bankstel te krijgen. Dan moet je wel een apart bakje met grit erbij aanbieden, dat hebben ze nou eenmaal nodig...

Sinds ze weer eens in de rui zijn loopt pukky ook met zand te gooien uit de bloempotten, hij eet het niet op maar gooien is blijkbaar erg leuk en kan dus ook dagelijks stofzuigen.
Ik heb "in betweens" waar nog wel licht door komt maar die gaan overdag nu dus dicht tot zijn buien weer over zijn...
Ben overdag aan het werk dus hebben ze alle vrijheid maar daar kunnen ze dus niet meer bij.
Als je er wel tijd voor hebt dan moet ze je constant daar weg halen en terug zetten in de kooi.... Consequent blijven...
Een parkiet is niet dom en heeft na een tijdje wel door dat ie daar niet gewenst is.

Pam

Hallo Floyd,

Wat Mandy bedoelt heet Corbo. Ik zelf heb voor mijn vriendjes houtsnippers op de bodem liggen.
Ik vind het erg praktisch. Denk er wel aan dat als je Corbo of houtsnippers gaat gebruiken je dan in elk geval een bakje met grit in de kooi hangt omdat er in het zand wel grit zit en in de houtsnippers en Corbo natuurlijk niet !!!

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

1972marloes

heel herkenbaar onze loeki is ook gek op graven,
maar ook beukensnippers op het laminaat laten vallen is enorm leuk.
het geluid he en de baar die verbijsterd kijkt naar alle rommel.
ze haalt ze speciaal op om ze vervolgend uit het deurtje te gooien :P