vragen over kweker

Gestart door Thun, juli 21, 2008, 22:23:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thun

Hallo,

Na dagen achter de computer te zitten en informatie gelezen te hebben over de grasparkiet.
Heb ik nu dan echt zin om op zoek te gaan naar een leuk huisgenootje. Vooral dit forum en de websites,
dagboeken, hebben mij erg enthousiast gemaakt en ben al druk met de voorbereidingen bezig.

Ik heb op marktplaats gekeken en heb gereageerd op een advertentie, jonge grasparkieten.
In het kort staat er in deze advertentie: jonge grasparkieten, die als ze 3/4 weken oud zijn uit de blokken
gehaald worden en met de hand gevoerd worden todat ze zelfstandig kunnen eten.

Wat zijn de meningen/feiten hierover?
Wat zegt dit over de kweker?

Ik hoop dat jullie mij willen helpen zodat ik een goede keus kan maken,

MVG Thun










Milo-Pixel

Ik zou je willen aanraden een grasparkietje te nemen die gewoon lekker 6 weken bij de ouders gezeten heeft, en dus niet handgevoerd is. Met handvoeding kunnen namelijk uiteindelijk voedingstekorten ontstaan doordat er niet alles inzit dat wel in de geweekte zaden, of kopmelk zit, die ze nog van de vader en moeder krijgen.

Succes met een parkietje zoeken!

Groetjes, Marit

Mars

Helemaal met Marit eens.
Daarnaast wil ik toevoegen dat handopfokparkietjes ook nog wel eens gedragsproblemen kunnen hebben (niet altijd): ze zien dan hun baasje als hun gelijke of kunnen niet goed omgaan met andere parkietjes.

Een parkietje van 8 weken, en zelfs ouder, kan net zo tam worden! Je kunt hier ook op het forum eens rondkijken, hier zijn mensen die hun kleintjes niet handopfok hebben gegeven, maar juist veel aandacht en dat werkt ook heel goed!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Thun

Okweej dank jullie wel, ik zoek nog even verder!
Erg handig dit forom!

ciske

mischien een koppel overnemen van iemand hier van het forum een optie?

Tjipie lover

En in welke omgeving zoek je een kweker??

Groeten van Ank.

Krystle


Hoi,
Ik heb op een ander forum ook al een berichtje geplaatst. Maar mijn vraag is: of iemand een goede kweker weet in Tilburg of goirle?
Wil niet zomaar ergens een parkietje kopen.

Groetjes!!! ;D

hillie

misschien kan je via marktplaats een goede kweker bij jouw in de buurt is.
En anders op dit forum heb iemand misschien nog jonkies.