Van 2 naar 1 (parkietje(s))

Gestart door *wendy*, juli 18, 2008, 09:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Binnenkort gaat Aico naar een nieuw huisje en blijft Sky alleen over.

Aandacht krijgt hij genoeg, maar zijn er nog andere dingen die ik aan moet passen voor een parkietje alleen?

zibline

hey,

al je parkietje weinig speelgoed heeft misschien wat meer speelgoed kopen ?!
en meer aandacht voor hem hebben en met hem spelen !! :)

succes

groeten zibline

*wendy*

Ik zal zeker heel veel met hem spelen. Aico is zojuist naar een nieuw huisje gegaan. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij een goed baasje terecht is gekomen!

Sky is alweer rustig aan het spelen. Af en toe geeft hij nog even een kreet naar Aico die er niet meer is.. Maar dat gaat helemaal goed komen!

Meer tips zijn altijd welkom.

Caradow

Tips heb ik eigenlijk niet... ik vind persoonlijk dat een parkietje niet alleen gehouden moet worden, omdat het groepsdieren zijn.

Geef Sky in ieder geval veel aandacht en zorg dat hij zich niet hoeft te vervelen..
Ik hoop dat hij kan wennen aan een leventje zonder vriendje, nu hij het gewent was.

*wendy*

Ik moet zeggen dat Sky een stuk minder gestresst oogt. Hij zit rustig te eten en hij is veel vrolijker aan het kwetteren. Hij hoeft niet meer constant op z'n hoede te zijn voor een aanval van Aico. Wellicht komt er in de toekomst een nieuw maatje voor Sky, hopelijk dan een beestje waar hij wel mee kan opschieten. Aico en Sky waren simpelweg geen goede match.

Dit is het beste geweest voor Sky en ook voor Aico, ten minste, dat is mijn mening naar aanleiding van wat ik nu zie bij Sky en wat ik zag toen hij nog samen met Aico was.

Hij zal genoeg aandacht krijgen van mij, ik zal zijn maatje zijn.

Mandy

Ik begrijp heel goed dat je probeert het beste te doen maar toch is een soortgenoot ook erg belangrijk....
Ik hoop dat je er ook voor zult kiezen om een 2de te nemen en 90 % gaat het gewoon goed en jij hebt misschien net de pech gehad dat het anders liep. Maar inderdaad als dieren in de natuur in groepen leven dat moet je hen die mogelijk ook thuis kunnen geven...

Ik neem aan dat je ook of naar school gaat of naar je werk?  Dan zou hij/zij overdag dus toch alleen zijn?

*wendy*

Ik studeer rechten en ik ben dus heel veel thuis (12uurtjes in de week school). Daarnaast woon ik bij mijn ouders en broertje, waarbij beide ouders niet werken en dus ook vrijwel altijd thuis zijn en hem voldoende aandacht geven.

Er zijn meer dan zat parkietjes die "alleen" leven en met een zee aan aandacht gaat het met m'n mannetje ook helemaal goed komen. Wellicht komt er in de toekomst nog een maatje voor hem bij, maar voorlopig niet.

Dus als er nog andere tips zijn dan meer aandacht en een soortgenootje, dan hoor ik die graag. En als die er niet zijn, dan ben ik er zeker van dat het helemaal goed komt met Sky.

roha

Ik ben ook geen voorstander ervan dat parkietjes alleen worden gehouden.
Ik heb wel een tip: Je kan de radio aanzetten als er echt niemand in de buurt is die aandacht geeft.