3 weken zonder baasje, hoe nu verder?

Gestart door Dunyas, juli 17, 2008, 20:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunyas

Hallo parkietenliefhebbers,

Ik ga binnenkort drie weken met vakantie. Ik heb twee hele leuke parkietjes en die gaan op logee.
Nu is het zo dat zij iedere dag vrij rond vliegen. Bij het logeeradres is het onmogelijk dat zij even naar buiten kunnen.. nu vraag ik mij af hoe dat verder moet?
Hebben jullie je parkiet(jes) ook voor een lange tijd elders achtergelaten waar ze niet konden/mochten vliegen? Worden de parkietjes niet ziek/verdrietig?

Ik verneem graag jullie reacties! : )

Groetjes,

Dunya

hillie

Hoi Dunya,

Volgens mij is het per parkietje verschillend.
De ene parkiet eet niet als die een paar weken weg is van ze baasje.
En de andere parkiet stoort zich nergens aan.
De ondervinding is de beste leer meester.

En of het kwaad kan als die een poosje niet uit de kooi gaan.
Volgens mij niet hoor .
Als ze in de kooi ook voldoende vliegruimte hebben.
Ze zitten thuis toch ook wel eens in de kooi om te eten en te slapen.
Dus moet kunnen om een paar weken in de kooi te zitten.

Prettige vakantie gewenst.

groetjes hilde

DarkWolf

Je moet een beetje kijken naar het karakter van je parkietjes vind ik. Ik heb ook bewust gekozen voor een adresje waar ze dagelijks minstens een uur hun vleugels kunnen strekken omdat Falkor een heel sociale vogel is en ook zijn energie kwijt moet kunnen door te vliegen. Bartok zou zich daar niet zo aan storen om 14 dagen in zijn kooi te zitten, die heeft het niet zo gesteld op mensen en reageert tamelijk angst op mensen..Natuurlijk zou hij dan wel aandacht moeten krijgen en een goede verzorging, maar hij zou niet overactief reageren omdat hij niet kan vliegen (waar hij vroeger zat mocht hij ook niet vliegen, toen ik hem kocht was hij 1 jaar en heeft eerst 3 maand in zijn kooi gezete om zijn vliegspieren te trainen, nu beginnen ze op conditie te komen)

Mo

Hoi,

Het zou mooi zijn als ze los konde vliegen, maar als het niet kan houd het op. Mijn parkietjes gaan ook in de vakantie
naar een oppas en daar kunnen ze ook niet altijd los vliegen. En tja als ze dan 3 weken in de kooi moeten blijven, dan moet dat maar. Ben al lang blij dat ze 3 weken voor ze willen zorgen.

Mijn elmo heeft verder weinig last van dat ie 3 weken ergens anders is en niet zo vaak los kan vliegen als thuis. Het enige waar hij last van heeft is dat ie chagarijnig op mij is als ik terug kom. Dan wil ie eerst even niets van mij weten. Zo van tijd weg geweest en nu is ze er weer. Mijn andere parkietje wat helaas vroig jaar is overleden, die maakte het helemaal niets uit. Net zo vrolijk voor als tijdens als nadat ik weer terug kwam/kom. Ligt dus gewoon aan het karakter. Elmo hier is een echte aandachttrekker naar mij toe en die andere kon zich heel goed alleen vermaken.

Ik zou zeggen gewoon uitproberen en tja beter een oppas en niet los vliegen als helemaal geen oppas.

Groetjes Mo

Moppers

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ze hebben hun eigen kooi als verblijf, dus dat is al een vertrouwd iets. Daarnaast hebben ze ook elkaar nog, dus ze kunnen elkaar vermaken ook al kunnen ze niet los.
En inderdaad, de verzorging is van groter belang dan los kunnen vliegen. Het is belangrijker dat ze eten krijgen en af en toe een schone kooi. En als de oppas ze ook regelmatig aandacht kan geven, dan zit het denk ik wel goed.
Fijne vakantie!

Dunyas

Bedankt voor alle reacties!  :-*
Ik voel me al een stuk beter nu!
Het liefst neem ik ze uiteraard mee, helaas mag het niet..

Vorig jaar had een vriendin opgepast en dat was voor 10 dagen. Nou, mijn parkiet moest in eerste instantie ook helemaal niets van mij hebben! Komt me dus wel bekend voor MO. Ik heb bewust ervoor gekozen om nog een parkietje bij te nemen, zodat hij niet alleen zou zijn tijdens de vakantie. Ze kunnen het goed met elkaar vinden. Alleen eet mijn manneke heel weinig vind ik, het meisje daarentegen veel.. Als zij eenmaal begint te eten, zal hij van zelf ook wel gaan eten I hope..

Trouwens ze gaan logeren bij het vogelpension, denk dat ze wel goed voor ze zullen zorgen..  :D

Nogmaals bedankt iedereen!

Groetjes,

Dunya

p.s: Voor degene die ook met vakantie gaan.. hele fijne vakantie toegewenst!