Kieskeurig met eivoer

Gestart door *wendy*, juli 15, 2008, 10:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Mijn parkietjes pikken alleen de lekkerste dingetjes uit het eivoer en de rest (volgens mij juist het "ei") laten ze liggen! Ik heb al geprobeerd het te mengen met het zaad, maar dan pikken ze uiteraard gewoon de zaadjes eruit  :P

Het is gewoon van dat droge eivoer. Het hangt nu ook elke dag in de kooi, omdat er veel te weinig van eten.

Hebben jullie nog trucjes?

Fenixjuh

hey,
ik geef m'n vogeltjes zo'n 2 keer per week eivoer in een gezamelijk bakje. Elke dag eivoer geven is niet nodig, tenzij je een broedend popje hebt.
Hieronder een afbeelding van het bakje, er zit een spiegeltje in.
groetjes!!

http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/product_info.php?cPath=30_79&products_id=758

Safrena

Hey Wendy

Je kan ook proberen een rul te maken van het eivoer.
Een rul is water bij het eivoer doen zodoende het een papje word, of als ze brinta of roosvicee lusten deze er een heel klein beetje bij doen

En zoals Fenixjuh al zegt, eivoer mag je maar een twee tot drie keer per week geven, ook al eten het ze het maar selectief  ;)

Vele groetjes

*wendy*

Ik zal eens proberen er rul van te maken dan! Thanks voor de tips. Ik zal het dan ook weer houden op 3x per week, ook al eten ze er niet zoveel van!  ;D

Petr@

Hier bij mij wordt het eivoer ook niet gegeten uit de Xtravital.Ze krijgen nu van mij 2 x perweek vers eigeel(gekookt) en dat vinden ze heerlijk.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

*wendy*

Hoi Petra,

Dat is misschien wel een oplossing dan. De gerulde versie vinden ze namelijk helemaal niks! Gedroogd eten ze er nog iets van, maar nu zitten ze me alleen maar aan te kijken van "dit zou je zelf toch ook niet opeten!".

Over een paar dagen eens een gekookt eitje proberen. Hard of zacht gekookt?  :-X


Wendy

Petr@

Eigenlijk met de zoekfunctie kan je er heel veel over terug vinden ;)



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016