Lange nageltjes

Gestart door Caroline, Daniel en Timo, juli 15, 2008, 10:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline, Daniel en Timo

Hoi,

de laatste tijd heb ik het idee dat Timo's nageltjes erg lang zijn geworden. Als hij over mijn armen loopt dan zie je ook kleine krasjes. Nou heb ik de nageltjes maar even op de foto gezet. Kan iemand mij vertellen of de nageltjes te lang zijn?

Groetjes Caroline

[verwijderd door de beheerder]

*wendy*

Zoals ik het zie, loopt er door een flink deel van het nageltje een ader. Daar moet je een paar milimeter vanaf blijven als je het gaat knippen (anders knip je "in het leven"). Als je ziet wat er dan overblijft van de nagel, zonder ader, zijn ze volgens mij niet extreem lang..

Even de reacties van de parkietenfreaks afwachten  :)

Milo-Pixel

Nee hoor, de nageltjes hebben een goede lengte ;).

Caroline, Daniel en Timo

Okee bedankt,

dan laten we het mooi zo!


Fenixjuh

ik vind ze ook een mooie lengte hebben  :)  Ik hou zelf in de gaten als ze een beetje zwart worden. Nou hebben ze hier allebei wel een millimeter ofzo zwarte nagels, maar langer dan dat moet het ook niet worden.
Puimstokken helpen bij het slijten van de snavel en nageltjes. sinds ik die gebruik heb ik ze ook niet meer hoeven knippen

speedy

Ik gebruik ook puimstokken, ze geven trouwens ook wat voetgymnastiek om dat ze ongelijk zijn. Tenminste die ik heb dan.
Gewoon in de dierenwinkel verkrijgbaar.

*wendy*

Nu we het toch over nageltjes hebben.. Mijn twee parkietjes hebben verschillende kleuren nageltjes. DIe van Aico zijn licht gekleurd, maar die van sky zijn donker. Daar zie je het bloedvaatje ook niet zo duidelijk doorheen lopen.. Hoort dat wel?

Moppers

In de nageltjes kan ook pigment zitten. Het kan dus heel goed dat je een parkietje hebt met donkerdere nageltjes. Dat je het leven daarin niet ziet zitten is logisch, want er komt minder licht door het nageltje heen.

Petr@

Je hebt ook parkieten met donkere nagels.Heb er hier 2 met zwarte nageltjes. En daar zie je de levenslijn dus helemaal niet.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

DarkWolf

Falkor heeft ook donkere nagels, terwijl Bartok witte nagels heeft...
Maar hoe zie je of je parkieten hun nagels te lang zijn? Want ik denk dat vooral Bartok zijn nagels te lang zijn.

*wendy*

Ik heb hier dus ook zo'n combi. Aico heeft lichtgekleurde nageltjes.. Daar kan je het volgens mij gewoon zien aan tot waar de ader loopt en dan een paar mm erbij. Bij donkere nageltjes, zoals die van Sky, lijkt het me heel lastig. Ben benieuwd hoe je het daarbij kan zien!

Moppers

CiteerMaar hoe zie je of je parkieten hun nagels te lang zijn? Want ik denk dat vooral Bartok zijn nagels te lang zijn.
Ik houd altijd de volgende richtlijn aan: 1/3 levenloos, 2/3 met leven.
Het gedeelte waar geen leven in zit, mag dus half zo lang zijn als het deel waar wel leven in zit. Als het levenloze deel langer is, moet er een stukje af.
Ongeveer dan he, bij een halve millimeter te lang wordt hier echt niet gelijk naar de knipper gegrepen. Maar als het levenloze deel bijvoorbeeld even lang is als het deel met leven, dan mag er wel een stukje af.
Bij donkere nagels is het een beetje gokken tot waar het leven loopt. Ik ga er altijd vanuit dat het tot 2/3 loopt, das een redelijk veilige aanname.

denise-dinki

NOOIT DE NAGELLTJES KNIPPEN

Milo-Pixel

Citaat van: denise-dinki op augustus 01, 2008, 19:07:13
NOOIT DE NAGELLTJES KNIPPEN

Als de nageltjes te lang worden is het nodig om ze te knippen, of te laten knippen. Anders kan je parkietje er alleen maar last van krijgen. Maar als je stokken hebt met verschillende diktes, en bijv. een puimstenen zitstok hebt, is het meestal niet eens nodig.