Wat is het geslacht help!!!

Gestart door Diana, juli 13, 2008, 20:45:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Hallo willen jullie aub nog een keer kijken en zeggen wat jullie denken wat het geslacht is van deze 2 vogels.

Wil mijn jonge vogels koppels laten vormen maar wel handig als je dan weet wie wat is hihi. Deze 2 kom ik echt niet uit.

Hoop dat jullie eruit komen pfff

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

Ik zie maar 1 vogel. Ik denk een mannetje.Neusdop is paars, toch?


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Tjipie lover

Ja ik denk ook een mannetje!!

Groeten Ank

Diana

Nu beter dan?

[verwijderd door de beheerder]

Tjipie lover


Sanne

2 mooie mannekes  ;D

p.s. dat 'help!!!' in de topic-titel vind 'k persoonlijk 'n beetje overbodig ;)

zibline

jaa* volgens mij zijn het 2 mooie mannetjes :D!!

Mars

Hmmm... ik zou die onderste nog wel als een potentieel popje zien. Zit toch ook wel veel wit rond de neusgaatjes.
Zijn het foto's bij daglicht gemaakt?

Enne... koppelen? Dat maken ze toch zelf wel uit of ze elkaar leuk vinden? En voor nestjes zijn ze nog veel te jong :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Twee mooie mannetjes.

Het neusdopje van het onderste parkietje lijkt erg op het neusdopje van Seppe, en deze wordt nu langzaam blauw. Daarom denk ik toch dat het eerder een mannetje is, en geen popje ;).

Diana

Ja dat weet ik ook wel dat ze dat zelf moeten doen maar is wel handig als je weet wat het geslacht is van je vogels want ik dus 2 andere vogel die veel met deze optrekken en dan kan je eens kijken wat het evt word later. Zoals sara (pop) is veel met tiago aan het kroelen. Vandaar ik dan weet wat voor geslacht er evt bij moet komen om een even aantal te krijgen.

En ja Nuno is nog te jong maar die zit een kooi met allemaal leeftijdsgenootjes dus kan je wel kijken wie elkaar leuk vind.

Annika

ik denk 2 popjes  ::) hoe oud zijn ze? Popjes zullen een bruine neusdop krijgen voordat ze een jaar zijn, dus misschien zit ik er wel heel erg naast, maar de neusdopjes lijken op de foto licht rond de neusgaatjes te hebben???

Sara

Goh, dit zijn wel twee moeilijke gevalletjes precies (wat geslacht bepalen betreft toch :P)...
Ik denk dat de eerste een mannetje is en de tweede een popje, maar eigenlijk verander ik hierover van mening bij elke blik die ik op de foto's werp. :-[ Ik denk dat het ook mogelijk twee mannetjes kunnen zijn...

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Malibu

De neusdop van Malibu zag er ook ongeveer zo uit toen ik haar net had, een beetje violet, maar wel veel wit rondom de neusgaatjes. Ik dacht toen ook dat het een mannetje was, maar toen ik een foto had gemaakt met mijn telefoon (waar de kwaliteit dus ook niet zo geweldig van was en de kleur een beetje wegviel ::)) was iedereen ervan overtuigd dat het een popje was :P ondertussen is het violet wat minder geworden (meer blauw nu) en begin ik heeeeeel vaag iets lichtbruins te ontdekken in het midden (al moet je dan wel érg goed kijken ;)), ondertussen zie ik haar allang als een popje, maar ik wil hiermee zeggen dat het door foto's toch altijd wel wat moeilijk te zeggen is...

Als ik ervan uit moet gaan dat Malibu een popje is, dan denk ik dat dit ook 2 popjes zijn, aangezien ze dezelfde kleur hebben op hun neusdopjes al Malibu...

Annika

dat denk ik dus ook Malibu, maar het blijft inderdaad moeilijk te zeggen, vooral van een foto.

1972marloes

wat mij opvalt is dat mannetjes tegen zichzelf tralies en stokjes kletsen rustig of druk maar nooit schel
onze vrouwtjes hebben dat nooit gedaan ook snavelen die hardhandiger, ze knijpen veel harder in je vinger als een mannetje ze schetteren scheller als het mannetje, Maar houden nooit eindeloze babbels tegen zichzelf of iets anders  wie weet kun je het verschil horen

Malibu

Malibu kletst wel heel veel tegen de spiegel of haar speeltjes en bijten doet ze nooit hard, al doet ze wel vaak haar best om hard te bijten  ::) en aangezien Malibu een vrouwtje zou zijn, weet ik niet of die theorie daadwerkelijk op gaat ;) ze kan wél schetteren, behoorlijk hard ook soms, maar dat doet ze volgens mij alleen als de muziek aan staat, er gestofzuigt word of als ze tussen een gesprek wil komen...

Mars

Ik denk dat je over het algemeen wel kunt zeggen dat mannetjes wat kwebbeliger zijn en popjes wat feller. Ook zul je popjes eerder dolfijnengeluidjes horen maken als ze het ergens niet mee eens zijn (maar ook mannen kunnen dat wel eens). En hier kunnen ook de mannen af en toe behoorlijk schel roepen...

Maar er zijn natuurijk altijd uitzonderingen, hihi.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerMaar er zijn natuurijk altijd uitzonderingen,
Zo is bij mij popje Eeden nóg spraakzamer dan mannetje Binky, als je alleen daarop af zou gaan om het geslacht te bepalen zou je flink de mist in gaan. Ook kan Binky behoorlijk fel protesteren!

1972marloes

Ik las in de hart voor dieren dat manne blauw grijze poten hebben  en vrouwtjes bruinere poten

dit klopte bij de mijne wel had er nog nooit op gelet

Caradow

dit klopt dus ook heel vaak niet en is dus niet iets waar je van uit kan gaan.