oogjes dicht doen.

Gestart door speedy, juli 12, 2008, 22:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

Hoi,
Bijna iedere avond ga ik wel even naast Speedy zijn kooi zitten om tegen hem te praten enzo. Ook als ik met mijn hoofd tegen de kooi kom geeft hij kusjes en poetst hij mijn lok. Maar als ik naar Speedy kijk en ik doe mijn ogen telkens zo'n 7 seconden dicht. Gaat hij het ook doen en word hij zelf heel rustig.  :-\ Ik vroeg me af of bijna ieder parkiet dat doet. Want dan zou hij waarschijnlijk ook begrijpen waar de ogen zitten ;) :P
Groetjes Marjolein

Mars

Ja, dat is al eens eerder te sprake gekomen. Erg grappig is dat, de meeste reddelijk tamme parkietjes reageren daar op. Een verklaring hebben we toen niet gevonden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

speedy

He, bedankt voor je antwoord, zou je me die link willen geven?
Groetjes Marjolein

Mars

Je zou even op oogjes kunnen zoeken en kijken of je iets tegen komt. Voor mij is het net zo goed zoeken als voor jou.
Het is zeker een jaar geleden dat het er is geweest.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Ik denk dat je dit topic bedoeld Marcia?

Ingsu

Ik weet wel dat het voor katten een teken is om hun affectie voor elkaar te tonen, als je een kat [of hond, of parkiet?, etc] recht in z'n ogen kijkt, wordt hij er bang van, dat is een teken dat je met hem wilt vechten om uit te zoeken wie de dominanste [en dus de baas] is, als je echter je ogen een paar tellen dichthoudt en dan weer open, dan zien ze dit als vriendelijk gebaar. Misschien geldt voor vogels hetzelfde?


Mars

Ja, dat is inderdaad het topic. Er staat niet veel in, behalve dat het bij meer parkietjes zo werkt.

Groetjes marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..