wist je dat je met je parkieten kunt communiceren door met je ogen te knipperen?

Gestart door charon, april 11, 2007, 16:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

charon

 ;Deerst geloofde ik het niet toen men vriendin het zei! maar het is echt waar!!! ;D
- zet je dicht bij je parkiet (niet te dicht) en begin met je ogen te knipperen zeer langzaam hou ze 2 tellen dicht en dan terug open en doe zo voort
- dan doet ie gewoon mee
- en dan moet jij je ogen dicht doen als hij of zij ze open doet en zo verder
tis echt nog wijs!!!!
en ze doen het allemaal bij mij en zelfs ook bij elkaar!
of wisten jullie dit al?

mijn 3 parkieten (alledrie vrouwtjes) komen niet echt overeen altijd mekaar bijten, ze mogen niet te dicht in elkaars buurt staan of er wordt gevochten
( schreeuwen en bijten) maar ze knipperen wel met de ogen :p

Floortje

haha !  ;D jaa dat doe ik ook altijd,
geweldig vind ik dat
en na een tijdje gaan die van mij ook nog slapen ook   ??? ::)
zo schattig, als ze hun oogjes dichtdoen !

Maanu_

Jaah dat doe ik ook altijd met mijn parkietje en inderdaad zoals Floortje al zei, valt ie soms wel in slaap. Echt leuk! ;D

Cropje

Ja dat doet die van mij ook! Ik probeer het een beetje te gebruiken tegen het plukken nu, als ik haar bezig zie, ga ik even naar haar toe, ogen steeds langer dicht, tot ze gaat zitten dutten. Alleen heeft het weinig effect, zodra ik me omdraai gaat ze weer zitten knagen...

deconinck

hey die van mij doen dat ook altijd als ik tegen ze praat! dan doen ze hun kopje schuin en dan volgt het geknipper van de oogjes!! zelf zijn ze helemaal niet tam maar dit doen ze wel! wat ze ook doen is hevig ja knikken als ik tegen ze praat en veel antwoorden, dus doe maar lekker verder!

karin v h

Bij mij doen ze het ook, ze knipogen met mij mee, ik vind het altijd een leuk spelletje. Als ze een aantal keren het spelletje niet meespelen weet ik dat er iets niet pluis is.
Groetjes karin

DarkWolf

Als Falkor te dicht bij mijn ogen houd en ze dan nog eens 2 seconden dicht hou, dan hangt ie eraan..Ik kan je zeggen, een 'bijt' in je ooglid (of hoe het ook mag noemen) doet echt geen goed :P
Dus ik test dit niet uit :D