Zieke parkiet

Gestart door ricky, juli 09, 2008, 22:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricky

Hallo,
Mijn jonge parkiet (nu een week of 6 oud) heeft last van een vieze kont, jeukt ook er veel aan en slaapt veel en zit bol. Ook zag ik dat hij slijmerige ontlasting heeft. Nu zijn we al naar de dierenarts geweest en die zegt dat het komt doordat we fruit en trosgierst hebben gegeven. En dat hij daar waarschijnlijk niet goed tegen kan. Dat het allemaal een beetje teveel van het goede is geweest. En het moet dus vanzelf overgaan. Ik maak me echter toch wel erg veel zorgen. Heeft iemand ook deze ervaring en zo ja hoe lang duurt het voordat het weer over gaat en kan ik nog iets doen voor mijn parkiet. Ik vind het erg zielig.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes,
Marielle

Safrena

Hey Marielle

Een jong parkietje kan de eerste dagen inderdaad wel een beetje waterige ontlasting hebben, dit komt van de stress.
Veel groentjes of fruit kan ook een beetje een waterige ontlasting veroorzaken. Trosgierst doet dat niet

Het veroorzaakt ook geen slijmerige poepjes, alleen waterige poepjes.
Bol zitten, jeuk en slijmerige ontlasting is dus niet goed.

Misschien is het een idee om een paar van die poepjes op te vangen en door een vogelarts te laten onderzoeken
Je kan ze opsturen naar dierenkliniek "de toren" in Drachten of naar een vogelarts in de buurt (na telefonisch contact)

Vele groetjes

ricky

hallo,
Ik ben met mijn parkietje naar een andere dierenarts gegaan die veel verstand heeft van vogels en nu heeft hij dus blijkbaar een bacterie en een schimmel. Medicijnen gekregen en nu mar hopen dat hij opknapt.
Nog bedankt voor de snelle reactie!
Groetjes, Marielle

roha

Hoi Marielle,

Ik wil alleen even zeggen, dat ik het super vind, dat je direct bij een vogelarts bent geweest!  ;D
Hopelijk knapt je parkietje snel weer op!

Groetjes Hanneke