Me kleine meisje Tika...

Gestart door Meltjuh, juli 09, 2008, 18:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Ik ben van zaterdag tot gister middag in Duitsland geweest om even tot rust te komen. Mijn broer zou op Tika en Myla passen.

Het eerst wat ik deed is natuurlijk naar mijn vogeltjes kijken toen ik terug was.
Tika zat boven in de kooi met wat bollige veertjes. Ik zag gelijk dat het helemaal mis was...  Op de muur zaten allemaal zaadjes geplakt (Ze krijgt normaal nooit meer zaad maar had naast de pellets wat extra zaadjes gegeven zodat ze een extratje hadden omdat ik weg was). Ik pakte haar op en dat ging naar mijn idee veel te makkelijk. Tika voelde veel dunner dan normaal gesproken. Gelijk de DA gebeld en ik kon langskomen.
De DA pakte haar op en ik zag het al... Me kleine meisje had zwarte ontlasting :(. Haar vraag was of ze wel had gegeten. Ik vertelde dat ik net terug was en haar trosgierst had gegeven waar ze gelijk aan begon te eten. Tika haar kropje voelde erg dun.
Om verdere stress te voorkomen besloot de DA niet verder te onderzoeken, maar me een antigist middel mee te geven en wat voer wat ik in een spuitje kon geven.
Thuis gekomen ben ik gelijk gaan voeren. Ik had eerst water aangemaakt met de medicijnen en daarmee dat voer aangemaakt. Ik zag Tika met de seconde verslechteren. Ze viel na het voeren in slaap in mijn warme handen. En dan weet je het al... Gelijk een warmte lamp boven haar kooi gehangen en een hoekje voor haar gemaakt waar ze rustig kon zitten met voer en water in snavel bereik.
Ze begon wat van haar trosgierst en zaadjes te eten. Weer een beetje hoop...

Vanochtend was ze zwakker. Op het moment dat ik haar naam riep tilde ze haar kopje op en gaf een piepje van herkenning. Ben haar gelijk weer gaan voeren. Ze nam wel wat aan, maar ik voelde dat ze zwakker werd. Na het voeren ben ik 's middags tog even gaan werken en heb de avond dienst aan een zieke collega overgelaten. Mijn moeder zou goed op me meisje letten.

Ik moest eigenlijk nog wat doen na mijn werk, maar kreeg sterk het gevoel dat ik gelijk naar huis moest en begon spontaan te huilen. Ik voelde het: Tikatje had me nodig.
Ze leefde nog, maar zat in een hoekje. Ze reageerde niet meer op mijn stem.
Heb haar even geprobeerd te voeren, maar ze nam het niet meer aan.
Heb me meisje in me handen mee naar me kamer genomen en ik wist dat ze het aan het opgeven was
Ik praatte zachtjes tegen haar... Ga maar meisje... Ga maar naar Macho. Ze tilde nog even haar kopje op strekte zich uit en is rustig ingeslapen.
Me moeder zei nog tegen me: Ze heeft op je gewacht...

Was ik maar thuis... Had ik mijn broer maar betere instructies gegeven... Ik kan het hem niet kwalijk nemen hij zit er niet zo boven op als mij.


Dag klein dapper vrolijk meisje... Je was een grote steun na het overlijden van Macho. Nu ben je weer bij hem... Rust zacht lieve Tika ik mis je verschikkelijk...







Caradow

Ach jee Mel wat verdrietig... Heel veel sterkte meid!

DarkWolf

Aah Mel :( Wat erg dat Tika nu ook is heengegaan!!
Heel veel sterkte!

Fenixjuh

jeetje, wat erg....
heel veel sterkte mel!! en ook voor je broer, hij zal het niet geweten hebben

roha

 :o :'( Jee Mel, wat erg, kheb de tranen in mijn ogen gekregen.

Hier kan niemand wat aan doen, je maatje zo erg missen, dat je niet meer wilt eten.  :(

Heel veel sterkte, meis!

Geef haar maar een mooi plekje en ze is nu weer bij Macho.

Liefs en knuf van ons allemaal, met name Jambo!

Sanne

Meltjuh heel veel sterkte met dit grote verlies!

Trippy

Jeetje, wat rot. Heel veel sterkte ..

Milo-Pixel

Jeetje Mel, wat vreselijk...  :(
Heel veel sterkte..!

Tjipie lover

Melanie nogmaals heel veel sterkte.
Laten we hopen dat Macho en Tika elkaar weer hebben gevonden en daar samen weer gelukkig verder leven.
Geniet van Myla :D

Liefs en een knuffel van Ank.

Ingsu

Oh wat verschrikkelijk zeg! :(
Heel veel sterkte met het verlies van je meisje!

Jasmin

Jeetje Mel...
Veel sterkte met het verlies van je meisje!

Jacko

Jeetje, wat jammer zeg..
Vind het wel super wat je allemaal voor haar gedaan hebt..
Heel veel sterkte van hier,

Jack, J&B

Petr@

Heel veel sterkte met het verlies van Tika





Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sara

Vreselijk Melanie... Nu ook je lieve Tika verloren... :'(
Heel veel sterkte met dit verlies, heb er geen woorden voor... :(

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Annika

Melanie, wat vreselijk dat je nu ook nog je meisje moet missen. Ik heb er geen woorden voor  :( sterkte!

Ingrid

Heel veel sterkte Mel  :( Nu ook lieve Tika te moeten missen......

ciske

heel veel sterkte van ons vieren.

gr, bas en een vleugel van feyona & vaena, en ciske &ciska

Cynthia82

Sterkte met dit verlies. Ik heb tranen in mijn ogen van je verhaal...

Moppers

:( Ik heb helemaal een brok in mijn keel, en dat krijg ik niet gauw.

Heel veel sterkte lieve Mel.

hillie

Mel veel sterkte toegewenst met dit grote verdriet van je meisje.
Ze vliegt nu weer onbezorgd bij Macho...

groeten hilde