Aico (man) zoekt een nieuw huisje

Gestart door *wendy*, juli 09, 2008, 16:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Beste forummers,

Sinds korte tijd heb ik twee grasparkietjes. Ze zijn 11 weken oud en (hoogstwaarschijnlijk) 2 mannetjes. Omdat de twee mannen voor zeer veel - teveel - herrie zorgen, zoek ik voor Aico een nieuw thuis.

Aico is een grijs mannetje van 11 weken oud (zie foto). Wat ik over zijn karakter bij mij in de kooi kan vertellen is dat hij zeer vocaal is, voornamelijk schreeuwerig. Ook is hij zeer dominant en jaagt hij zijn maatje Sky zeer vaak weg bij het eten en bij mij. Aico komt op mijn hand zitten als er voer op ligt. Hij is gek op trosgierst, appel, andijvie, witlof en sinaasappel. Ook vindt hij het geweldig om met een knijper te spelen. Z´n belletje en een andere slinger in de kooi speelt hij graag mee.

Aico heeft mij 20 euro gekost. Het belangrijkste vind ik dat hij een goed huisje krijgt, maar ik hoop ook nog wat geld voor hem terug te krijgen.

Graag alleen serieuze reacties en geen gezeur over het waarom o.i.d. Het is al moeilijk genoeg. Dank je wel.

Groetjes Wendy


Caradow

Nogmaals, alleen reageren bij serieuze belangstelling. Voorgaande reacties verwijderd...

Annika

ik mag niet reageren maar ik denk dat het belangrijk is :

ik vermoed eerlijk gezegd dat je parkietje een popje is (neusdop is nogal licht van kleur)

*wendy*

Dergelijke reacties zijn niet erg.. Op de foto lijkt het inderdaad een popje, dit komt door de flits. In het echt is de neusdop duidelijk paars  ;)

Niet toevallig interesse in deze schoonheid? :)

*wendy*

Ter aanvulling op mijn openingspost nog wat extra informatie over mijn keuze..

Als voornaamste reden hierboven wordt de herrie genoemd. Dit is niet helemaal waar. Vogels maken geluid, en dit wist ik toen ik ze kocht. In eerste instantie was ik van plan één parkietje te kopen, maar op dit forum ben ik een beetje om gegaan en dus heb ik er uiteindelijk twee gekocht, zodat ze ook elkaar zouden hebben. Ik ben echter van mening dat Aico en Sky niet de ideale maatjes voor elkaar zijn. Aico is heel erg dominant. Aico bepaalt wanneer er gegeten wordt en als Aico vindt dat Sky niet mag eten, dan jaagt hij hem weg. Als ik met één hand in de kooi ga, met voer, dan is die hand voor Aico, want Sky mag er absoluut niet in de buurt komen. Daarnaast vliegen ze elkaar regelmatig in de veren.

Aico heeft wellicht een maatje nodig dat óf vreselijk onderdanig is en deze rol ook accepteert, of een andere dominante parkiet die hem even op z'n plaats zet. Ik denk dat Sky beter tot z'n recht komt alleen met mij, en wellicht in de toekomst een gelijkwaardig of wat onderdaniger parkietje erbij.

De constante "ruzie" zorgt voor een dusdanige herrie dat ik, maar ik niet alleen, ik heb ook nog een broertje, vader en moeder, regelmatig helemaal gek worden van het vreselijke geschreeuw. Het is denk ik niet de bedoeling dat de vogeltjes voor meer stress zorgen in een gezin. Vandaar deze keuze om voor Aico een nieuw, fijn huisje te zoeken.

Jullie hoeven het er niet mee eens te zijn, en ik hoef mij niet te verantwoorden tegenover julie, maar zo is er wat meer "inside-information" betreffende mijn keuze.

Ik hoop snel een ander huisje voor Aico te vinden, dus dierenvrienden, laat jullie hart spreken en geef Aico een fijn en gelukkig huisje.

*wendy*


Jasmin

Heb een beetje geduld je advertentie staat er pas 2 dagen op.
De mensen moeten ook nog even nadenken voordat ze ja zeggen ;)

*wendy*

Daar heb je gelijk in.. Het zijn inmiddels bijna 6 daagjes.. Hopelijk gaat er iemand ja zeggen dan  8)

Hij wordt wel wat tammer inmiddels. Hij komt ook op mijn handen zitten als er niets op ligt van voer o.i.d.  ;D

*wendy*

Aico heeft een goed nieuw huisje gevonden. Sky voelt zich een stuk prettiger zo, minder gestresst, minder geirriteerd.

Dit is het beste zo.

Hier mag een slotje op. Dank je wel.