Meo in een andere kamer haar aandacht geven?

Gestart door Jasmin, juli 09, 2008, 15:42:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Ik weet niet precies waar ik dit topic moet plaatsen us ik doe het maar hier.

Ik zit al een poosje met een probleempje. Ik krijg het niet voor elkaar om Meo genoeg aandacht te geven.
Lucky is echt altijd bij me ik probeer Meo wel eens te aaien in de kooi lukt niet lucky komt op mijn arm zitten en jaagt meo weg.
Dus dacht ik Meo uit de kooi Lucky erin opsluiten het leek goed alleen blijft Meo alleen maar op de kooi zitten terwijl er super veel plekjes om te landen en te zitten zijn en als ze op de kooi zit word ze in haar pootjes gebeten door Lucky dus dat gaat ook niet. Nou zat ik eraan te denken Meo in haar reiskooitje mee te nemen naar een andere kamer om daar met haar te spelen. Ze kan nooit met mij spelen of kroelen omdat Lucky er altijd bij moet. Ookal geef ik hem geen aandacht hij blijft bij me zitten ik ben echt zijn eigendom. Is het niet vervelend voor Meo om mee naar een andere kamer te gaan en hebben jullie nog andere tips?

groetjes jasmin

Moppers

Het zou voor Meo veel te stressvol zijn denk ik. Ze zit dan niet alleen ineens in een ander kooitje, maar ook nog in een andere kamer. Allemaal  invloeden waar ze niet vertrouwd mee is.
Je zegt dat je het probeert met Meo uit de kooi en Lucky erin. Heb je het andersom ook al eens geprobeerd? Laat Lucky los vliegen en richt je op Meo in de kooi. Misschien dat er intussen iemand anders aandacht aan Lucky kan besteden, zodat hij Meo niet kan komen afleiden. Komt hij toch op de kooi zitten, negeer hem dan. Het is dan gewoon even Meo-tijd. Zo kan je met Meo een band opbouwen zonder dat Lucky in de weg loopt. Als Meo-tijd voorbij is, wordt het vervolgens Lucky-tijd, waarin je al je aandacht op Lucky richt. Daarna kunnen ze samen losvliegen.
Als je dit consequent volhoudt, krijgt Lucky vanzelf door dat hij even moet wachten op zijn aandacht als jij met Meo bezig bent, maar dat hij die aandacht daarna heus wel krijgt.

Jasmin

Dat ga ik eens proberen!
Lijkt me goed te doen ook.