snaveltje open

Gestart door Wreckerrm, juli 09, 2008, 14:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wreckerrm

Hoi,

wij hebben zaterdag een jong parkietje gekocht, een groene. Dus Shrek is bij ons komen wonen. Leuk beestje. Er wordt inmiddels niet meer gevlogen als mijn hand de kooi in gaat. Tevens kan ik mijn vinger onder tegen de vogel houden en gaat hij er met bepaalde tegenzin op zitten. Dan wil ie er wel zo snel mogelijk weer vanaf. Dat blijven we de komende tijd nog oefenen en doen voordat er door de kamer gevlogen kan gaan worden. Voorlopig eet ie nog van een schoteltje in de kooi. Uit het bakje wil ie nog niet eten. Nog niet gevonden denk ik.

Wat me opvalt is dat Shrek zijn snaveltje regelmatig open doet, maar zonder geluid te maken. Geluiden maken doet hij ook erg weinig. 's Avonds gaat ie ook al snel met een dikker verendek zitten en knijpt ie de oogjes een beetje of helemaal dicht.

Ik vraag me af waarom ie z'n bekkie steeds open doet zonder enige vorm van geluid. Herkennen jullie dit gedrag?

Groet Wreckerrm

Jasmin

Hallo Wewckerrm,

Leuk dat je een parkietje hebt! Leuk dat hij al een beetje tam word!
Maar nog een vraagje over zijn bekje zit hij echt open of zit hij te knabbelen?

groetjes jasmin

Wreckerrm

Hoi,

het bekje gaat echt open. Hij knabbelt niet. Dat horen we ook wel eens, dan zit ie lekker te knarsen. Meestal een tijdje nadat ie gegeten heeft. Dan gaat het bekje soms een beetje open. Maar nu kunnen we de tong zelfs goed zien. Somd doet ie dat als we zachtjes en lief tegen hem praten of als we hem op de vinger proberen te laten zitten.

Gr Wreckerrm

Milo-Pixel

Het klinkt mij als gewoon geeuwen.. Dat doet ieder parkietje wel eens. Dat is niet erg. Of bedoel je wat anders?

Wreckerrm

Het zou geeuwen kunnen zijn. Ik heb geen ervaring met parkieten. Is daar ergens een filmpje van? Dan kan ik het vergelijken.

We hebben trouwens een ferplast Rosa kooit http://trade.ferplast.com/nl/pagina_179.html

Milo-Pixel

Een filmpje heb ik niet, maar wat de mijne meestal doen: bekje gaat open (tongetje goed zichbaar zoals jij zegt), en de oogjes worden wat toegeknepen. Dan gaat het bekje weer dicht. Het duurt dus echt maar heel even.
Dat is gewoon geeuwen, en dat doen alle parkietjes. Net als wij mensen ;)


Mandy

Heb je het idee dat ie wat sneller ademt?
Of een beetje hijgt?
Dat kan op angst duiden en als je dan even heel lief tegen hem praat om hem gerust te stellen dan wordt ie weer wat rustiger.
En gapen herken je toch wel neem ik aan?

Wreckerrm

Het moet inderdaad geeuwen zijn. Het viel me nu ook op dat de oogjes een beetje dichtgeknepen worden. Tevens begint hij zich rond die tijd ook wat uit te rekken door pootjes en vleugels te strekken.

Bedankt.