aanvallen

Gestart door dobby, juli 06, 2008, 09:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobby

Onze Pino is nu 3 maanden ongeveer. Hij is echt super lief en tam. Elke avond mag hij uit de kooi, 's morgens niet meer omdat we heb dan moeten vangen om hem terug te kooi in te zetten ( vanwege school enzo).
Nu hebben we sinds donderdag 2 parkieten op vakantie. Ze hebben allemaal hun eigen kooi. Nu het probleem.
Pino lijkt helemaal dol geworden. Als we hem loslaten gaat ie als een gek vliegen en komt recht op ons af vliegen en begint hard te bijten. Hij mikt echt op onze ogen of oren.
Het lijkt echt of hij aanvalt.
Laat meneer nu zien dat hij niet blij is met onze gasten of hoort dit bij de pubertijd die er volgens mij ook aan zit te komen.
Wie kan ons hier meer over vertellen?

Bedankt groetjes simone

Jasmin

#1
Citaat van: dobby op juli 06, 2008, 09:54:10
Elke avond mag hij uit de kooi, 's morgens niet meer omdat we heb dan moeten vangen om hem terug te kooi in te zetten ( vanwege school enzo).
Als je je parkiet moet vangen is hij toch nog niet tam ???

Dat hij bijten lijkt mij de puberteit. Als hij zo tam is dat je hem in zijn kooi kan terug zetten. Zet je hem terug en laat hem 10 minuten weer eruit.
Of het met die gasten te maken kan hebben weet ik niet zeker. Mischien is hij jaloers.

groetjes jasmin

dobby

bedankt voor de reaktie. Maar toch nog een vraagje. Als hij altijd bij ons komt zittten. Op onze hand, hoofd. Knuffelt en speelt met en bal. Helemaal niet bang is enzo. Dan is hij toch wel tam?
Hij komt ook gewoon op mijn hand zitten als ik hem roep. Maar als ik dan richting kooi loop, vliegt hij gauw weg. Dan moet ik hem vangen om hem terug de kooi in te krijgen. Is hij dan toch niet tam? 's avonds is dat gaan probleem dan is hij moe en stapt hij zo op en kan ik hem in de kooi zetten. 's ochtends heeft meneer daar echt geen zin in en wil hij liever blijven vliegen.

Hoe kan ik beste reageren als ik hem niet zomaar in zijn kooi kan zetten? Ik zet hem nu op de grond, probeer niet te reageren op het bijten,maar mijn zoontje van 6 lukt dat niet, die schrikt zich een hoedje.

Groetjes Simone

DarkWolf

Wil even reageren op dat tam zijn. Ik moet mijn parkieten smorgens ook niet los laten vliegen, ik heb smorgens 20min om me klaar te maken en mijn parkieten hebben zeker 30min de tijd nodig om hun energie kwijt te geraken. Ik krijg ze dus voor dat halfuur ook met geen stokken in hun kooi, ze moeten gewoon eerst hun energie kwijt geraken. Maar als je hem nu bv om 15u in de kooi wilt zetten, lukt dat dan ook niet? Kun je hem echt alleen in de kooi krijgen als het donker is? Want als dat zo is, dan is hij niet volledig tam.

Wat dat bijten betreft heb ik geen idee..Het lijkt wel een horrorverhaal als ik het zo lees :P (Sorry, fantasie slaat eventjes op hol). 3 maand, ja dan komt je parkiet wel (bijna) in de puberteit maar ik vind het vreemd dat hij nu opeens zo agressief doet tegenover jullie. Mijn parkieten bijten gewoon in de vingers, maar komen niet als een gek op me afvliegen om mijn ogen eruit te pikken ??? Dus geen idee wat het is..Zou even wat andere reacties daarover afwachten. In ieder geval niet panikeren ofzo als hij bijt, gewoon negeren. Wel lastig dat je zoontje dit niet kan (wat te begrijpen is!). Misschien moet jij je een tijd alleen met Pino bezig houden tot hij het bijten heeft afgeleerd!?

dobby

Ik laat hem om dezelfde reden in de ochtend niet los. Hij is dan nog niet klaar met uitleven.
Verder komt hij gewoon bij ons zitten en kan ik hem wel in de kooi zetten als hij moe is, niet per se als het donker is. Maar het is een jong en levendig vogeltje daarbij enorm eigenwijs.
Ik denk dat het te maken heeft met de 2 logees, en daarbij hadden we een verjaardag en was er ook nog mensen visite binnen. Misschien voelde hij zich wel bedreigd door al die mensen die hun aandacht op hem vestigde.
Hij heeft het sinds zaterdag niet meer gedaan. Hij bijt nu ook wel eens maar dan in mijn vinger als ik hem ergens vanaf haal waar hij niet mag zitten of zo. Ik pak hem niet in mijn hand maar laat hem gewoon opstappen. Al vliegt hij dan wel snel weer terug.
Ik wil hem wel tammer in de kooi maken maar zodra het deurtje open is probeert hij langs mijn arm te ontsnappen, wat moet ik daar dan weer tegen doen.

groetjes

proman

Citaat van: dobby op juli 07, 2008, 07:22:49
bedankt voor de reaktie. Maar toch nog een vraagje. Als hij altijd bij ons komt zittten. Op onze hand, hoofd. Knuffelt en speelt met en bal. Helemaal niet bang is enzo. Dan is hij toch wel tam?
Hij komt ook gewoon op mijn hand zitten als ik hem roep. Maar als ik dan richting kooi loop, vliegt hij gauw weg. Dan moet ik hem vangen om hem terug de kooi in te krijgen. Is hij dan toch niet tam? 's avonds is dat gaan probleem dan is hij moe en stapt hij zo op en kan ik hem in de kooi zetten. 's ochtends heeft meneer daar echt geen zin in en wil hij liever blijven vliegen.

Hoe kan ik beste reageren als ik hem niet zomaar in zijn kooi kan zetten? Ik zet hem nu op de grond, probeer niet te reageren op het bijten,maar mijn zoontje van 6 lukt dat niet, die schrikt zich een hoedje.

Groetjes Simone

Na hoeveel maanden zit een een parkiet in de puberteit dan?

DarkWolf

Rond 3 maand komen ze in de puberteit, en deze duurt tot ze ongeveer 1 jaar oud zijn :)