Zijn ze nog tam te maken?

Gestart door Sascha, juli 04, 2008, 01:25:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sascha

Hallo parkietenfreaks!

Ik heb 3 dagen geleden 2 lieve parkietjes gekregen van een vriendin van mij, omdat zij een jaar naar het buitenland zou gaan en toch zeker wou weten dat ze goed terechtkwamen en dat er aandacht aan werd besteed.
Nu is het zo dat deze 2 parkietjes niet tam zijn, maar dat het mannetje net een jaar is en het vrouwtje zeker al volwassen is want ze heeft hem al een jaar. Maar dat het popje al ouder was toen ze hem kocht, n.a.v. bruine neusdop.
Heb van mezelf ook 2 handtamme parkietjes (mijn eigen parkieten zitten in een aparte kooi), maar deze parkietjes had ik al van jongs af aan (zes weken).
Nu mijn vraag; zijn deze parkieten met natuurlijk veel liefde en geduld nog wel handtam te maken?

Ik wacht op jullie reacties:)

Groetjes! Sascha

Ilse*

Hoi Sascha,

Wat leuk dat je de parkietjes van je vriendin hebt opgevangen! :)
Deze parkietjes zijn zeker nog tam te maken. Zoals je zelf al aangaf, kan het zijn dat je er wel veel geduld voor moet hebben.
Sommige parkietjes worden sneller tam dan anderen. Ik ben zelf van mening dat het niet zozeer aan de leeftijd ligt, maar meer aan het karakter van het parkietje.
De leeftijd kan wel invloed hebben op het tam maken. Het zal wel iets langer duren voor ze tam zijn ;) Maar met veel liefde, aandacht en geduld kan dat zeker goed komen.
Hier op het forum zijn al een aantal leden die een volwassen parkietje tam hebben gemaakt, dus het kan echt wel.

Succes met tam maken en veel plezier met de vier!

Groetjes, Ilse