op hand zonder voer?

Gestart door *wendy*, juli 03, 2008, 14:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Ik heb Aico en Sky, twee mannen, nu bijna 3 weken. Inmiddels komen ze beiden op mijn hand om te eten, als er bijvoorbeeld trosgierst of appel op ligt. Ze schrikken ook niet als mijn hand in de kooi komt om het badje te pakken o.i.d. maar met een lege hand mag ik niet echt in de buurt komen, laat staan aanraken. Dat moeten ze niet.

Natuurlijk is het ook wel handig als ze op mijn hand komen zitten als er geen voer op ligt. Hoe pak ik dit aan? En is dit nodig voordat ze vrij mogen vliegen? Wanneer mag dat precies? Sky is wel al twee keer uit z'n kooitje geglipt toen ik het deurtje open had, beide keren heb ik 'm moeten vangen, maar hij kwam daarna gewoon weer op m'n hand om te eten, gelukkig. Hij vond het doodeng buiten de kooi, haha! Aico had ook absoluut niet de neiging om hem achterna te gaan  8)

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar echt eenduidige antwoorden vind ik niet.. Daarnaast krijg je zo'n 100 hits, da's wat teveel van het goede  :-X

Graag jullie adviezen  ;D

Jasmin

Ik heb met mijn aller eerste parkieten ook zoiets gehad. Met hun mocht ik ook alleen met voer bij ze komen. Toen ben ik begonnen met een stengel trosgierst in mijn hand maar ik had mijn hand zo dat ze er alleen bij konden als ze op mijn hand kwamen zitten. Dat bleef ik herhalen en toen het goed lukte ging ik afwisselen met en zonder voer in de hand. Zo waren ze steeds minder bang en kwamen ze op een gegeven moment op mijn hand zitten. En het is eigenlijk wel de bedoeling dat ze pas los gaan als ze op je hand komen zonder voer. Dan als het tijd is kun je de makkelijk weer in hun kooi zetten. Als ze zonder problemen op je hand komen(zonder voer) Kun je ze los laten.

groetjes jasmin

*wendy*

Geinig, het werkt soms wel om eerst met voer in de kooi te gaan, en dan na een paar minuten het voer van m'n hand af te halen en opnieuw de kooi in te gaan. Sky is al een paar keer op mijn hand gesprongen om 'm te inspecteren :) Aico bijt zachtjes in mijn vinger, maar ziet dan al heel snel dat er niks eetbaars op ligt en gaat dan lekker verder met z'n knijper spelen  ::) Nog maar even volhouden.. Ik heb ze nu 3,5 week..

Da's misschien wel een tip voor de liefhebbers.. Mijn kleine mannen vinden houten knijpers (echt onbehandeld hout!) helemaal geweldig om mee te spelen. Als ze nog helemaal nieuw zijn, zijn ze in ieder geval te strak voor hun om ergens met hun pootjes tussen te komen, dus veilig :)

Meer handige tips om ze tammer te krijgen zonder voer op mijn hand zijn zeer welkom!! Ik wil ze graag los kunnen laten vliegen namelijk  8)

Groetjes Wendy

*wendy*

Jaa, ze komen op mijn hand zonder voer.. Zowel Aico en Sky springen op mijn handen/armen zonder dat er iets lekkers op ligt. Vooral als ik een shirt met lange mouwen aan heb, vinden ze mijn armen erg interessant, lekker zo'm shirt!  8)

Ik geloof alleen nooit dat ze buiten de kooi ook zomaar op mijn arm komen zitten, wel? Kan ik ze dan evengoed wel vrij laten vliegen in mijn kamer? Ik heb ze nu ruim 4 weken!