Meer parkietjes

Gestart door Fenixjuh, juli 01, 2008, 16:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi allemaal,
ik heb even een vraagje. Ik heb hier twee lieve grasparkietjes zitten. Alleen zijn ze tegen elkaar niet zo lief.
Meer dan een jaar geleden heb ik Lauri gekocht, en eigenlijk hebben ze vanaf het begin af aan altijd ruzie. Ik heb echt veel geprobeert, en het is ietsje beter geworden. Ze liggen nog wel eens te rollebollen met elkaar over het bureau, maar ze hebben zeker ook hun lieve momenten met elkaar.
Dit is alleen als Piwi Lauri poetst, andersom zal het nooit gebeuren. Zelf denk ik dat dit komt doordat ik Piwi te jong gekocht heb, en te lang alleen gehouden is. En daarom eigenlijk niet echt weet hoe een parkiet zich moet gedragen.
Nu zit ik er serieus aan te denken om er nog 2 jonkies bij te doen. Ik heb een ferplast rekord 6 kooi gekocht, en krijg deze binnenkort binnen.
Denken jullie dat ze dan leren hoe ze 'parkiet' moeten zijn, of in elk geval ietsje liever worden?
sorry voor het lange bericht
groetjes!!

Jacko

Is het proberen waar Fenixjuh.
Zit hier met hetzelfde 'probleem' maar ik kijk het gewoon even aan.
Misschien verruilen ze wel van partner als er nieuwe bij zitten, alles kan.
Je kunt nooit precies zeggen wat er gebeurt als je er nieuwe parkietjes bij zet, dat is bij iedereen weer anders.

Succes, Groetjes ;)

Caradow

Haat/liefde verhoudingen komen best vaak voor en ik heb ze hier ook altijd gehad. Coco en Ukkie hadden zon verhouding.
Wat er gebeurt wanneer er 2 nieuwelingen bij komen is niet te voorspellen. Misschien gaan er wel hele nieuwe koppels ontstaan dan... Of ze gaan gewoon de ene keer met die en de andere keer met een ander...

Mars

Ik dnek dat het zeker wel een goed idee is.
En zelfs vogeltjes die erg op mensen gericht zijn kunnen uiteindelijk hun maatje vinden. Ik dacht ook altijd dat jim niet wist hoe ze zich als vogeltje hoort te gedragen (of eigenlijk weet ze dat ook niet goed), maar ze kan het wel goed met de twee mannen vinden.

En Layla die erg op zichzelf is, is uiteindelijk toch enorm vriendjes geworden met Quint omdat de hormoontjes op gingen spelen.

Dus ja, als je zin hebt in meer drukte in huis (want van twee naar vier is niet een soort van verdubbeling van geluid, maar meer (tenminste hier) :) ), dan zou ik het zeker doen! het is ook heel mooi om te zien hoe de verschillende karaktertjes met elkaar om gaan en hoe verschillende ze in de groep reageren... heerlijk om naar te kijken..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

ik had hetzelfde hier met pinkie en tommy, maar ik heb ze gewoon aan elkaar laten wennen in 2 verschillende kooien. Het is dat ik geen ruimte had voor een volière (, er staat er alleen wel een in Frankrijk, ons 2e huisje,) en datik geen geld had om er nog 2 aan te schaffen. Anders had ik het wel gedaan. Gr. WOuter

Tjipie lover

Hey meissie.
Doe het lekker joh!!
Ciske (Bas) heeft net Vaena opgehaald, ben benieuwd hoe die 4 straks gaan samen.
Zal wel goed komen.
En je weet zelf dat qua geluid het hier erg meevalt.
Ik zou ontzettend blij zijn als 1 of 2 van mijn jonkie's bij jou kunnen komen wonen!!

Groetjes Ank.