Dag lieve Coco

Gestart door Caradow, juni 29, 2008, 10:47:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey Renate en Ries

Wat verschrikkelijk erg om te lezen dat Coco er zo plots niet meer is  :'(

Heel veel sterkte met dit verlies meid

Dikke knuffel


Caradow

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Het kwam ook zo onverwacht..  en het is nog maar zo kort geleden dat we Binkie verloren...

Bedankt alemaal! :)

Moppers

Jemig. Ik wens je heel veel sterkte met deze zeer onprettige verrassing.

Isis

heel veel sterkte met het verlies van Coco :(

Jasmin

Wat vervelend Renate... :(
Sterkte!

Anita1983

Lieve Renate,

Ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je lieve Coco is overleden :(
Heel veel kracht en sterkte om dit verdrietige verlies te verwerken....
Ik denk aan je!

Veel liefs,
Anita

Caradow

#26
Hoi Allemaal,

We zijn nu een paar dagen verder en de rust keert weer terug. We beginnen er allemaal langzaam aan te wennen dat ons meisje er niet meer is.

Wat ik zondag niet aangegeven heb, omdat ik zelf eerst meer wilde weten, was dat Coco in de uren voor haar overlijden nog heeft gebraakt. Omdat ze voor die tijd geen ziekteverschijnselen heeft laten zien en sowieso omdat ik een eventuele besmettelijke oorzaak ook voor de rest van de bende wilde uitsluiten hebben we sectie laten verrichten.
Daarvan heb ik nu dus daarnet de uitslag gekregen.

Coco is overleden aan de gevolgen van Megabacterie. Vorig jaar is er in een gemengd ontlastingmonster ook al eens aangetoond, maar na behandeling van (toen alleen Moppie, dacht ik) is het niet meer aangetroffen. edit: toen zijn ze ook met de hele bende aan de kuur geweest, niet alleen Moppie

Nu moet dus de hele bende eraan geloven en aan de kuur.

Ik ben dus heel blij dat we toch de keuze weer gemaakt hebben om sectie te laten verrichten, anders hadden we dit niet geweten en was de rest misschien ook ziek geworden.

Naast de Megabacterie zijn er geen afwijkingen gevonden.

Allemaal nogmaals bedankt voor de lieve woorden en berichtjes :)

Liefs, Renate

Chicowen

Hej Renate,

Zoals ik net ook al zei, in ieder geval fijn dat je nu weet wat er met Coco aan de hand was, zodat je nu de rest van de bende kunt behandelen.
En veel succes met het behandelen van de rest van de bende, dat zal nog een flinke klus zijn. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Hee lieverd,

Jeetje dat had ik niet verwacht, dat de megabacterie er uit zou komen...
Maar goed dat jullie het nu weten, dan kan de rest worden behandeld.

Succes met de behandeling en hopelijk blijft die rotziekte nu voorgoed weg...
Kun je hopelijk weer snel lekker genieten van je lieverdjes

Knufff

Milo-Pixel

Jeetje Renate, wat een uitslag... Het is heel fijn dat je nu weet wat het is.. Ik had dit in ieder geval nooit verwacht om te horen.. Heel veel succes met de bende en de behadeling.

Heel veel sterkte, en een dikke knuffel!
liefs, Marit

Mars

Brrr. toch megabacterie.
Dat zet ons toch weer aan het denken en misschien is het dan ook tijd om hier nog maar eens de ontlasting te laten controleren.

Niet fijn om te horen, maar gelukkig kun je nu de andere vogeltjes wel behandelen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi Renate,

wat 'n narigheid allemaal. Van de ene kant is 't wel fijn dat Coco nu nergens meer last van heeft maar aan de andere kant betekent 't wel natuurlijk 't verlies van je meisje.

Lijkt me inderdaad ook 'n hele kluif dat je de hele bende aan de AB hebt. Ik hoop dat hun niet ziek gaan worden.

In ieder geval: Sterkte met jullie verlies ensucces met de bende en de kuur.

Groetjes, sterkte en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ciske


jordi_69

Hoi hoi,

Sterkte met het verlies van je parkietje...  ;)
Ik weet hoe het voelt als je je parkietje ineens dood vind in zijn/ haar kooitje.
Heb hetzelfde afgelopen maandag meegemaakt toen mijn lieve Ozzie dood in zijn kooitje vond.

groetjes Jor

Safrena

Hey Renate

wow toch megabacterie, dan is het toch wel heel snel gegaan met je meisje,
Even braken en kort erna was ze er niet meer  :'(

Had ze dan geen gewichts verlies?

Heel veel sterkte meid

Dikke knuff

Caradow

Het was wel weer een poosje geleden dat ze echt gewogen was, maar ze oogde en voelde niet mager aan...

Wel staat in het sectie rapport dat ze toch wel vermagerd was en ook wat uitgedroogd...  Maar we hebben dit niet in de gaten gehad...

roha

Jeetje Renate en Richard, wat een verdrietige ontdekking. :'(
Ik leef met jullie mee.  :(
Heel veel sterkte allebei en ook voor de parkietjes.

dikke knuf

Han

hillie

Nu je weet wat de oorzaak van haar overlijden is kan je de andere parkieten daar tegen behoeden.
Zo zie je maar weer dat wat je altijd zegt dat parkieten het lang verborgen kan houden dat ze ziek zijn nog waar is ook.

Maar het is natuurlijk nooit leuk om te horen dat de mega bacterie is.

Sterkte met de kuur bij de andere parkietjes.

groeten hilde

Idske

Hoi Renate,

Hier een hele late reactie, ik ben weinig geweest de laatste tijd en heb tijdens de korte periodes dat ik er was niet alles gezien naar het nu blijkt!

Ook vanuit hier heel veel sterkte gewenst met het verlies van Coco!

Hoe gaat het nu met de kuur bij de anderen?

Groetjes en een knuffel.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

De kuur is nu klaar, ze hebben donderdag de laatste porties gekregen.
Komende week moet ik toch proberen om ontlasting op te gaan vangen.
Het wegen van Lieffie heb ik opgegeven, dat geeft TE veel stress, misschien als ze tzt toch wat rustiger gaat worden dat ik haar dan kan wegen, maar nu kost het teveel. Lieffie is wel mager, kan soms haar borstbeentje even voorzichtig voelen/aaien en ja, dat is vrij scherp.
Maar de kuur zit erop en als de ontlasting schoon is (ik wil een paar keer achter elkaar testen) moet ik er op vertrouwen dat het goed is. De andere 3 zitten goed op gewicht, Boeffie is een stevige kerel en alle 4 zijn ze gewoon heel aktief en alles.