Tam Maken Van Mijn Tweety

Gestart door parkietje, augustus 13, 2005, 22:45:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje

maar ik wil nog niet te vroeg juigen natuurlijk.
ik heb tweety sinds eergisteren in huis en ben vandaag begonnen met om de 10 a 15 minuten steeds in de kooi te gaan(is dit teveel?)
in ieder geval gaat zij/hij nu al op mijn vinger zitten als ik onder zijn/haar buikje kom en gaat ook al mee de kooi uit.
ik ben er heel trots op dat hij/zij dit al doet.
ik blijf lekker doorgaan en herhaal de hele tyd zinnetjes hopelijk gaat hij/zij me napraten.
tips zijn welkom natuurlijk :D

Charlie M

Hallo Parkietje,

Ik heb het waarschijnlijk nog sneller aangepakt als jou. Ik had mijn Charlie rechtstreeks 1 week uit het blok van een kweker. En die kweker was door alle uitvliegende vogeltjes natuurlijk vaak in die ruimte te vinden. Dus na 2 wendagen in de kooi had Charlie weinig problemen met mijn hand of schouder. En ik heb em maar gelijk een rondje laten vliegen... Alleen het terug zetten in de kooi was natuurlijk wat lastiger... Daar moet je gewoon veel tijd voor uitrekken de eerste paar weken. Maar dat gaat vanzelf makkelijker. Charlie is sinds 1 mei bij ons en luistert hartstikke goed, hij geeft graag kusjes en knuffeltjes. Hij is gelukkig wat minder schrikachtig geworden voor harde geluiden en begint inmiddels in zijn gebrabbel ons te imiteren... Dus ik ben benieuwd wanneer hij iets duidelijks gaat zeggen...  :rolleyes:

Dus ik zou zeggen ga gewoon door met wat je aan het doen bent! :lol: