2 Grasparkieten aanschaffen in Zuid-Limburg

Gestart door venlfreak, juni 22, 2008, 17:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

venlfreak

Hoi,

Ik ben op zoek naar 2 grasparkieten, kopen in augustus. Heeft iemand in Zuid-Limburg dan een nestje? Ik heb nog nooit vogels gehad dus als ze beetje tam zijn zou wel handig zijn ;)

Kevin

Mandy

Hallo Kevin,

Een parkiet kun je niet tam kopen, daar moet je zelf aan werken.
Ze komen misschien in het begin tam over maar dat komt omdat ze piepjong zijn en alles is vreemd.
Als ze gewend zijn dan begint het tam maken pas.
Heb je al op het prikbord gekeken van het PF Forum?!

Ik zou allereerst eens beginnen om veel informatie in te winnen alvorens je er mee gaat beginnen.
Op de site van Parkietenfreak kun je al enorm veel vinden. Er bestaan een tal van boekjes en dergelijk......

Niks is belangrijker dan dat je goed op de hoogte bent van de leefgewoontes en het gedrag van je huisdier.

Succes!

DarkWolf

Een parkiet kan heus al handtam zijn, als hij dagelijks even wordt genomen. Natuurlijk moet je dan zelf ook nog verder oefenen om het tam-zijn te onderhouden en te verbeteren.
Voor de rest sluit ik me aan bij Mandy, lees je zeker eerst goed in over de verzorging en huisvestiging van grasparkieten en bekijk even of je woonomstandigheden geschikt zijn om vogels te houden.
Succes

venlfreak

Het is paar voor augustus, dus ik heb nog lekker genoeg tijd om veel informatie te zoeken. Maar is in Zuid-Limburg ergens een kweker?

DarkWolf

Dat zou ik niet weten, ik woon daar niet :P Maar kijk rond op internet, misschien kom je een kweker tegen. En parkieten kunnen wel tegen reizen, dus je kan ook buiten Limburg kijken voor een kweker. Er zitten heel wat forumleden met een nestje, misschien is dat iets voor jou maar dan moet je iets verder reizen.