vechtende ouders: jong dood

Gestart door Niels, juni 18, 2008, 22:10:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels

In een kamervoliere had ik een koppel grasparkieten. het eerste nest leverde slechts 1 jong op maar het ging allemaal goed in het begin. vandaag was het jong 2,5 week. Plotseling begon de man enorm met de pop te vechten als die (na even uit het blok gekomen te zijn) daarin weer wilde terugkeren. werkelijk op leven en dood. toen ik had gezorgd dat de pop weer in het blok zat leek alles weer bij het oude. Ton ik hoorde dat ze weer gevochten hadden heb ik de man apart gezet. toen ik vanavond echter keek bleek het jong dood. kon niet echt wonden zien, maar ja ik heb er ook niet de hele dag bij gezeten. wie weet wat voor gedrag dit is? kan ik het nog een keer proberen met deze man, moet ik de man na het leggen de volgende keer weghalen en de pop alles alleen laten doen? ik weet het niet meer. :(

groet, Niels

Safrena

Hey Niels

Als het niet klikt tussen man en popje tijdens het broeden met vechten als gevolg zoals bij jou, zou ik met dat koppeltje geen nieuw nestje meer gaan beginnen.
Broeden vraagt heel veel energie, en is dan ook heel zwaar als het popje het alleen zou moeten doen.

En dan hoor ik al denken, ja er zijn soms popjes die het alleen doen. Je oke dat is waar maar vaak zijn het popjes waardoor je niet op voorhand wist dat het niet goed ging gaan met het mannetje.
Als je het op voorhand weet begin je beter niet meer aan een nestje.

Vele groetjes