Wrattenziekte

Gestart door reinske muis, augustus 13, 2005, 11:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

reinske muis

Mijn parkieten hebben een soort van wrattenziekte zegt mijn broer.
Hij heeft zelf tropische vogels en weet er verder ook niet veel van. Wel zegt hij dat het besmettelijk is.
Het ziet er zo uit. Boven de snavel krijgen de vogels donkere plekken en naast de snavels gaan de veertjes uitstaan. verder lijkt het of ze slechter gaan ademhalen en ze kruipen in een hoekje.
Het lijkt ook of de snavel zich in het gezicht terug trekt. Misschien komt dat doordat de veertjes gaan uitstaan?
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet beschrijven. Heeft iemand ervaring hiermee en weet je dan ook wat er aan gedaan kan worden??

Jojo

Jeetje, vervelend zeg.
Kan je er misschien wat meer over vertellen, bv. hoe lang je parkietje dit al heeft, hoe oud je vogeltje is?
Misschien kan je er een foto van maken?
En als het te lang gaat duren voor je via het forum een duidelijk antwoord krijgt, dan zou ik er mee naar de dierenarts gaan hoor!

Sterkte er mee!!

Parkieten-Freak

Reinske heeft mij hierover gemailed, maar ik weet echt niet wat wrattenziekte is. :(
Iemand een idee?


Safrena

Hey reinske muis

welkom op het forum

Ook ik weet niet wat wrattenziekte is bij parkietjes

Het beste lijkt me om zo snel mogelijk even langs de dierenarts te gaan met je parkietje

Vele groetjes

jeanphilippe

heb je al een wat informatie over scarly face opgezocht zoals jij het beschrijft lijkt het er wel op.

(als ik mis zit verbeter mij oke)

je kunt er heel wat middeltjes in de dierenwinkel of bij de dierenarts halen. ;)

heb je misschien een foto waar het duidelijk te zien is??

gr33tz, jp

Parkieten-Freak

Scaly Face is schurftmijt.
Reinske weet dat al, ik heb het haar gevraagd, en dat is het niet. ;)


Dick uit Aruba

Vitaminen A gebrek

Nou Reinske, je zal er niet onverstandig aan doen om toch even langs de dierenarts te gaan.

Bekijk de foto's is van deze topic: Vitaminen A gebrek

?