Stichting N.o.p.

Gestart door vBoven, augustus 13, 2005, 10:53:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vBoven

Hallo allemaal,

Op de laatste dag van mijn vakantie ben ik naar het NOP (Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien) geweest.
Toen ik de naam hoorde dacht ik aan een paar hokken met papegaaien erin.
Alleen toen we daar aan kwamen veranderde dat ID al snel!
Wat een prachtig opgezet park zeg! Enorme volieres met enorm veel papegaaien (4000!!). Het is heel erg aan te raden om daar een keer een kijkje te gaan nemen! Ze hebben daar ook een grote parkieten voliere, waar je doorheen mag lopen! Je mag ze ook voeren. Ze komen op je schouder zitten en proberen je aandacht te trekken! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad. 4 uur lang volgemaakt en dan heb je nog niet eens alles gezien! Een grote tropische binnenvoliere hebben ze er ook (lijkt op burgers zoo). Echt zeker de moeite waard. Ook is er een voliere met grasparkieten! Ze hebben nog veel andere soorten vogels, maar papegaaien in overvloed.

Ook liep ik daar met een heel goed gevoel rond. De entree die je moet betalen (8 euro) gaat allemaal rechtsreeks naar de papegaaien! Ze worden daar enorm goed verzorgd en besteden er veel aandacht aan!

Het park is dagelijks geopend van 10.00 - 17.00 uur.

Het zit in Veldhoven op de Wintelresedijk 51.
5507 PP.

Ze hebben ook een internet site:

www.papegaai.org

Veel plezier alvast!!

Groet Sander.

Caradow

Je gaat me toch niet vertellen dat jij gisteren, vrijdag 12 augustus in het NOP rondliep he......


Ik was er ook :):):)

johan

hey lijk me wel leuk!!!

bedankt voor de tip!!

gr johan

vBoven

CiteerHallo allemaal,

Op de laatste dag van mijn vakantie ben ik naar het NOP (Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien) geweest.
Toen ik de naam hoorde dacht ik aan een paar hokken met papegaaien erin.
Alleen toen we daar aan kwamen veranderde dat ID al snel!
Wat een prachtig opgezet park zeg! Enorme volieres met enorm veel papegaaien (4000!!). Het is heel erg aan te raden om daar een keer een kijkje te gaan nemen! Ze hebben daar ook een grote parkieten voliere, waar je doorheen mag lopen! Je mag ze ook voeren. Ze komen op je schouder zitten en proberen je aandacht te trekken! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad. 4 uur lang volgemaakt en dan heb je nog niet eens alles gezien! Een grote tropische binnenvoliere hebben ze er ook (lijkt op burgers zoo). Echt zeker de moeite waard. Ook is er een voliere met grasparkieten! Ze hebben nog veel andere soorten vogels, maar papegaaien in overvloed.

Ook liep ik daar met een heel goed gevoel rond. De entree die je moet betalen (8 euro) gaat allemaal rechtsreeks naar de papegaaien! Ze worden daar enorm goed verzorgd en besteden er veel aandacht aan!

Het park is dagelijks geopend van 10.00 - 17.00 uur.

Het zit in Veldhoven op de Wintelresedijk 51.
5507 PP.

Ze hebben ook een internet site:

www.papegaai.org

Veel plezier alvast!!

Groet Sander.
[snapback]10475[/snapback]

Vertel jij ze ook even hoe mooi het daar is :D
Toeval zeg ;)

Ik had een groene jas aan en had zo'n 3 parkieten op mijn schouders en hoofd. :D


Jojo

Het is jammer dat het voor mij een eindje weg is, maar ik heb binnekort vakantie en zal dit uitje zeker in gedachten houden!

Caradow

Haha vBoven, maar jij hebt vast niet de hele dag daar in de voliere gestaan, aangezien toen wij in de voliere waren er een hele dikke regenbui naar beneden kwam :P


Maar inderdaad, het NOP is een grote aanrader voor alle voegelliefhebbers, zeker de kromsnavelliefhebbers :P

Ook zeer goed aan te raden voor mensen die overwegen om een grotere papagaai te nemen, om eens goed te overdenken waar ze aan beginnen.

vBoven

Daar heb je een heel goed punt!
Je moet echt goed nadenken voordat je een huisdier aanschaft!
Ook bij een parkiet moet je goed nadenken! Je wordt er daar extra mee geconfronteerd omdat je daar ook verwaarloosde papegaaien ziet.

Wij zaten zelf ook te denken om een grijze roodstaart te nemen. Maar we zijn gewoon niet genoeg thuis voor een papegaai. Mijn parkieten vermaken zich prima met elkaar.

Maar nogmaals:

Het is zeker een aanrader en het geld gaat naar een enorm goed doel!!

Maartje Emons

#7
Ik vind het NOP een hartstikke goed initiatief :thumbsupsmiley:  Ik heb nu voor het derde jaar op een rij een jaarabbonnement aangeschaft. Ik kom er minstens 1x per maand en als ik zelf een eigen auto zou hebben weet ik zeker dat ik er wekelijks zou komen. Gelukkig woon ik er dan ook in de buurt.

Het leuke is dat als je er wat vaker komt dat sommige parkieten en papegaaien jou ook gaan herkennen. En jij gaat ze natuurlijk ook kennen. Ik neem dan ook altijd een lekkere appel mee en wat voer van mijn eigen parkietjes. Bij de ingang koop ik dan weer van die grotere pitjes. Want bij de ingang zijn alleen die grote pitten te verkrijgen. In de vogelvlucht zitten ook valkparkieten en die lusten die grote pitten niet, maar ze komen dus wel als je parkietenvoer op je hand hebt liggen.

Ik ben helemaal verliefd op het NOP geworden, ik vind het ook fijn dat er zoiets bestaat. Soms loop ik er wel met tranen in mijn ogen als ik zie hoe sommigen er bij zitten.

Brietjuh

oh dat is leuk :D we gingen er heen een tijd geleden toen we een pools kind bij ons op vakantie hadden :) ik liep door die kooi heen en toen had er een op me schouder gepoepd :P

Chantalleke

Nu ik weet dat dit bestaat en nog zo dicht bij huis ga ik er zeker een keer naar toe op een zondag als ik toch niets te doen heb  :D

Silvie

Hoi,

de topic is al wat ouder... maar ik wil nog even iedereen aanmoedigen om zeker eens een kijkje te nemen in het park. Er wordt heel veel voor de vogels gedaan (al het geld komt ten goede aan de vogels) en daarnaast zijn er zoveel leuke, lieve en gezellige vogels om mee kennis te maken. Ik ben pas in het park geweest en heb enkele foto's gemaakt van de vogels daar (zonder flits en van afstand). Als het geen probleem is voor de beheerders wil ik graag een foto toevoegen. Voor sommige vogels is het echt een zegen dat zij nu op een goede plek vol zorg en aandacht terecht zijn gekomen.... Sommige vogels zijn er nog erger aan toe, maar de meesten zien er (weer?) gezond en vrolijk uit.

Groetjes,
Joep en Silvie

[verwijderd door de beheerder]

Carla

Vorige woensdag naar de stichting NOP geweest. Dit is echt een aanrader !!! wij hebben ons ongelooflijk geamuseert. Al die mooie vogels ! Het park ligt er héél verzorgt bij en het is een bosrijke omgeving. Zo'n organisatie mogen ze in België ook eens opstarten. Hier gaan we zeker nog terug  ;D

Karin

#12
Wat leuk!! Kun je er ook met het Openbaar Vervoer naar toe? Of alleen met de auto?

Ik wil iedereen aanraden om een bezoek te brengen aan dit opvangcentrum. Het is zeer de moeite waard.
Je kunt per trein naar Eindhoven en vandaar met de bus naar Veldhoven/Oerle. Beide vervoersschema's kun je op internet terugvinden.
Om te voorkomen dat de NS hier zijn reisschema's gaat neerzetten,  ga ik het topic sluiten. :P
Gr. PF