Lucky trekt ineens veel naar me toe

Gestart door Jasmin, juni 16, 2008, 12:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Ik heb een probleem Lucky trekt ineens heel erg naar mij toe. Hij bijt een stuk minder hard en ligt bij me te slapen hij is veel bij me en wil de hele tijd samen met een balletje spelen. Ik vind het wel leuk hoor maar hij is een stuk minder bij Meo. En hij is jaloers als ik met Meo bezig ben. Vind hij Meo nog wel lief of hoort het gewoon bij de pubertijd?

groetjes jasmin

Mandy



Mars

Hij is niet ziek? Ontlasting goed, kwebbelt en speelt goed?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mandy

Dus, je moet even op zijn gedrag verder letten. Heb je het idee dat ie"niet lekker in orde is"?
Eet en drinkt hij wel en dat wat Mars vroeg heb je daar al eens op gelet.

Het is natuurlijk wel aandoenlijk dat ie juist bij jou komt, maar zo.. is niet goed hoor.

Vang zijn ontlasting eens op als je van mening bent dat het er anders uit ziet en maak maar even een afspraak met de dierenarts.

Als ze puberen zijn ze juist wat actiever en bijteriger...

Jasmin

hij eet en drinkt goed maakt lekker veel plezier met zijn speelgoed. Hij zit om 7 uur sóchtens al lekker te kwetteren ik zie niks anders aan hem en er is ook niks mis met zijn ontlasting. Alleen hij wil bij mij zitten en dan ook echt altijd.

Tweety-Parkiet

Misschien wilt hij wat meer aandacht.

Jasmin

Dat lijkt me een beetje raar ??? want Meo en Lucky krijgen vollop de aanacht.

Mandy

Hou het maar even een paar dagen in de gaten en misschien vindt ie jou wel ontzettend lief! Gaat ie jou straks nog voeren ook,  ;)
Let even op zijn ontlasting en slaapt ie meer dan normaal bijvoorbeeld.


Maar je gaf zelf aan dat je het als probleem ziet, dan snap ik het niet helemaal als jij vindt dat ie verder "normaal" doet....

Jasmin

Mandy had gelijk,
Lucky heeft me gevoerd :-X Hij was weer eens aan het kroelen met me en hij zit op me borst en ik voel de zaadjes gewoon op me'n mond worden gespuugt :P. Volgens mij gaat het nu wel een beetje ver.

groetjes jasmin

Mandy

Hij is  :-* !!!!

Eigenlijk moet je hem weg sturen....
En hij zou dit gedrag bij zijn soortgenoten moeten hebben.
Ik heb er ook 1 die is gek van mijn duim! Maar hij gaat dan nog een stukje verder dan alleen voeren, als je begrijpt wat ik bedoel!

even is leuk maar het moet niet te gek worden...  ;)

Mars

Tja, het enige wat je kunt doen als je het vervelend vindt dat Lucky zo veel naar jou toe trekt is hem iets minder aandacht geven.
Het is best bijzonder als je er twee hebt dat het vogeltje zich dan toch op het baasje gaat richten, waarschijnlijk was het wel je eerste parkietje?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jasmin

Ja hij was de eerste. Toen ik hem kreeg was hij nog maar 5 weken toen was hij ook al  zo knuffelig dan ging weg binnen twee weken en nu heeft hij het weer. Zou het iets te maken kunnen hebben met zijn leeftijd toen ik hem kreeg?

Mandy

Zou kunnen, want 5 weken is eigenlijk nog te vroeg. Ze moeten minimaal 6 weken zijn....

Misschien dat ie nu wat puber gedrag heeft. Dat gaat wel weer over.
Normaal gesproken gaan ze dan meer bijten en slopen, de jouwe wordt blijkbaar aanhankelijk...

Hoe reageert die andere dan? Is ie niet jaloers of wil hij/zij ook bij je zitten als Lucky dat doet?


Jasmin

Nee die andere boeit het helemaal niks. Zij komt nooit uit de kooi ook al staat het deurtje open.
Ze is wel vervelend met voeren dan bijt ze heel erg.

Mandy

Kijk het nog maar even aan maar als ik jou was, hoe moeilijk het ook is, dan moet je hem weg sturen als je het hinderlijk vindt.

Citaat van: Jasmin op juli 01, 2008, 17:37:53
Nee die andere boeit het helemaal niks. Zij komt nooit uit de kooi ook al staat het deurtje open.
Ze is wel vervelend met voeren dan bijt ze heel erg.

Wat bedoel je precies met "voeren dan bijt ze heel erg"?  Wanneer jij haar voert, of Lucky haar voert of dat je het bakje weer vult?
Misschien dat je het buiten de kooi iets leuker voor haar kunt maken? Haar lievelingsspeeltje er buiten hangen of zo?! Of dat ze ergens samen mee kunnen spelen of een badje buiten de kooi hangen?


Jasmin

Citaat van: Mandy op juli 02, 2008, 10:18:00
Wat bedoel je precies met "voeren dan bijt ze heel erg"?  Wanneer jij haar voert, of Lucky haar voert of dat je het bakje weer vult?
Ze bijt alleen met het ophangen en weghalen van het voerbakje.
Citaat van: Mandy op juli 02, 2008, 10:18:00
Misschien dat je het buiten de kooi iets leuker voor haar kunt maken? Haar lievelingsspeeltje er buiten hangen of zo?! Of dat ze ergens samen mee kunnen spelen of een badje buiten de kooi hangen?
Dat is ook nog een probleem ik zie haar nooit spelen. ??? Ik dacht eerst omdat ze ook de jongste niet meer is dat ze gewoon niet meer van spelen hield. Maar ik vind het wel raar alle parkietjes spelen toch wel een beetje ook al zijn ze ouder?

Mandy

Een beetje kattig is ze dus  ;)

Heb je d'r op latere leeftijd gekregen?
Het spelen en vliegen kan wel wat minder worden maar hoeft niet, is ze al hoogbejaard dan?!
Heeft ze dat verder ooit wel voldoende gespeeld ?!
Misschien is er iets wat ze erg lekker vindt zodat je haar naar buiten kunt lokken.
Het kan zijn dat ze er "gewoon" geen zin meer in heeft, dan hoef je haar ook niet gaan dwingen en haar gewoon lekker van haar oude dag laten genieten......

Wil ze echt niet meer spelen en is ze nog niet zo oud en twijfel je aan haar gezondheid, dan weet je de weg naar de dierenarts te vinden toch?!

Moppers

CiteerDat is ook nog een probleem ik zie haar nooit spelen.  Ik dacht eerst omdat ze ook de jongste niet meer is dat ze gewoon niet meer van spelen hield. Maar ik vind het wel raar alle parkietjes spelen toch wel een beetje ook al zijn ze ouder?
Misschien vindt ze de speeltjes in haar kooi niet leuk. Ieder parkietje heeft zo zijn voorkeur wat speeltjes betreft. De een vindt alles leuk, de andere houdt maar van 1 bepaalt speeltje. Mijn Deuntje bijvoorbeeld is helemaal gek op sisaltouw, maar alle andere soorten speeltjes in de voliere vindt ze niks, ze kijk er niet naar om. Binky daarentegen vindt sisaltouw zijn aandacht niet waard en houdt meer van dingen waar hij tegenaan kan tikken. Eeden vindt alles maar dan ook echt alles weer geweldig.
Experimenteer een beetje met verschillende soorten speelgoed om te kijken of ze een bepaalde voorkeur heeft. Slopen, bewegen, gooien, geluid maken etc.

Jasmin

Ik wissel elke week van speeltjes ik heb van alles maar die van sisal vind ik een goeie om te proberen. Ze heeft volgens mij wel een smet sisal touw gespeeld op de speelboom. Maar hoe moet ik dat ophangen of wat moet ik er van maken?

groetjes jasmin