Aico en Sky

Gestart door *wendy*, juni 14, 2008, 08:28:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Tja, eerlijk gezegt.. Schreeuwen hoort er nou eenmaal ook gewoon bij.. Parkietjes houden gewoon van herrie maken, en zeker om boven iemand, of de stofzuiger etc. uit te komen. Dat is gewoon parkiet-eigen.

Misschien dat je het kan minderen, maar ik denk niet dat het 100% af te leren is. Je moet in ieder geval 1 methode proberen, en niet 10 door, of vlak na elkaar. Daar schiet jij niets mee op, en je parkietjes ook niet. Die ene methode moet je dan ook consequent aanhouden, en ook een tijd volhouden! Dus niet 1 weekje.

Maar ik hoop dat je ook wel kan accepteren dat parkietjes dit nou eenmaal doen..

*wendy*

We zijn van vroeger uit vogels gewend, dus ik weet dat ze horen te schreeuwen.. Het is nu alleen uuuren achter elkaar, het kan ook te gek  ;) Boven de stofzuiger uit kwetteren doen ze inderdaad ook, haha, dat is wel grappig  :P

Ik zal eens 1 manier volhouden! Thanks :)

Caradow

Ongewenst gedrag negeren, gewenst gedrag belonen.
Dus zeker niet met de stem corrigeren (dat heb je ook vast niet hier geleerd...)dat werkt juist averechts.

Mandy


Ik zeg dan: SSSSSTTTTT!!!
Iedere keer als het snaveltje opgaat om weer een luide keel op te zetten zeg ik weer: SSSSSSTTTT!!! Ze reageren er wel op.

Ook niet altijd hoor, zeker niet als er een groep wedstrijdduiven voorbij vliegt! Dan schreeuwen ze alle 4!

Stofzuigen, luide tv geluiden, visite.... alles is leuk!

Caradow

En dat is dus reageren op ongewenst gedrag zal NIET helpen om iets af te leren...

*wendy*

@ Caradow.. Hier heb ik dat vandaan: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11317.msg49280#msg49280

Negeren vind ik wat lastig. Soms ben ik namelijk gewoon in mijn kamer en zijn ze vrolijk aan het kwetteren zonder dat ik ze aandacht geef.. Als ze dan beginnen te schreeuwen, verandert er dus niks als ik ze dan negeer, want dat deed ik in feite daarvoor ook al.. Ik geef ze wel hoe dan ook alleen "snacks" (groente/fruit) als ze rustig zijn..

Petr@

Schreeuwen ze dan echt uren achter elkaar?Vliegen ze vrij of doen ze dit alleen in de kooi.Ik heb er hier ook 6 die wel eens behoorlijk kunnen schreeuwen maar er wordt hier absoluut niet op gereageerd.We praten weer tegen ze als ze "normale"geluidjes maken.En het duurt hier nooit zo lang.
Het beste is toch negeren.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Zoals anderen ook al geschreven hebben: schreeuwen kun je het beste zoveel mogelijk negeren. Geef de vogel pas weer aandacht als hij stil is. ;)


Mandy

Negeren heeft bij de mijne geen zin, want het is geen aandachttrekken. Maar schreeuwen naar wat ze buiten zien....
Als ik er wel of niet bij ben, ze doen het toch.... En als ik bij ze sta en zeg: ssssssssssttttt.... Dan zijn ze wel even stil... ;)

Ik denk maar zo: Het hoort bij ze. Ja toch?!  :P

Als je nu een parkiet hebt die van jou zelf een boel aan dacht krijgt omdat je er misschien 1 hebt dan kan ik me dat voorstellen.
Als ie aandacht van jou wil bedoel ik.

*wendy*

Ja, het duurt regelmatig uren achter elkaar  :o

Ik heb nu ook de rest van de familie opdracht gegeven ze te negeren als ze schreeuwen, en ze aandacht te geven als ze "lief" zijn  ;) Het gaat me wel lukken hoor  ;D

Verder zijn ze heel lief! Aico gaat al regelmatig badderen  :P