Kijken bij eitjes ja of nee

Gestart door levog, juni 13, 2008, 09:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

levog

Hallo,

Ik heb een voliere met 2 koppels erin. Ze hebben nu weer beide jonkies.
Het ene koppel had 5 eitjes gelegd en er zijn er maar 2 uitgekomen.
Het andere koppel had 6 eitjes een jong is dood gegaan, de 2e is blijven leven en krijgt nu al veertjes. Hij heeft alleen wel spreidpootjes. De andere eitjes zijn niet uitgekomen, ik heb ze wel laten liggen, is dit goed of niet.

Nu las ik dat door schudden de eitjes ook niet uit kunnen komen. Ik kijk dagelijk in de nestkastjes naar de eitjes. Ik pak dan het kastje van de muur en kijk erin. Hierdoor rollen de eitjes wel eens, kan dit de reden zijn dat niet alle eitjes uitkomen?

Safrena

Hey levog

Dat kan heel zeker een reden zijn dat de eitjes niet uit komen of dat het popje uiteindelijk niet meer wil gaan broeden

Je mag af en toe even in het blok kijken, maar dit zonder dat je je diertjes stoort
Dat wil zeggen dat je ook het blok moet laten hangen, je mag dat niet verplaatsen tijdens het broeden, ook niet om af en toe even van de muur te halen om te kijken.
Als het te hoog hangt zul je een andere oplossing moeten zoeken, maar laat het blok hangen  ;)

Vele groetjes

kevin

als mijn vogels broeden kijk ik elke dag 2 of 3 keer
dat zijn ze gewend en laten je dan ook gemakkelijk kijken als er jongen zijn
en al mijn eieren zijn bevrucht. Maar ik haal wel voorzichtig de blok eruit in mijn parkieten broeden in zaagsel waardoor de eieren niet rollen