Voliere in aantocht

Gestart door Milo-Pixel, juni 12, 2008, 08:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Het speelt al een tijdje in mijn hoofd. Een voliere, dat is gaaf! En nu heb ik het geluk dat ik via markplaats een mooie ferplast voliere gevonden heb, voor een lief prijsje (65 Euro, lijkt me meevallen toch?). Het is ook nog in de buurt, dus dat is makkelijk (vraag me alleen nog af hoe ik hem ga vervoeren naar huis..., iemand een idee?).

De bedoeling is dat Milo en Pixel in de voliere gaan, en dan gaat Bink in de kooi waar Milo en Pixel nu in zitten (Lady Medium).

Mijn huisgenootjes verklaren me voor gek : "Je hele kamer is van die beesten, je houd geen plek meer voor jezelf over!".  ::) Maar ze vinden me al gek omdat ik tegen mijn beesten praat...  :-X Ach, ik ben allang blij dat ze ermee ingestemd hebben dat ik beesten heb, en dat ze er geen last van hebben. Ik denk dat ik daar nog best geluk mee heb ;)

Dit is de voliere:



Ziet er wel goed uit, toch? Morgenavond ga ik hem bekijken, en misschien wel meteen meenemen.

Groetjes, Marit

Mandy

Auto met trekhaak en een aanhangwagen of boedelbak huren?!
En bij diegene waar je hem hebt gekocht kun zij deze niet voor jou vervoeren?

Wel een mooie hoor!

Moppers

Het lijkt me dat zo'n ding wel uit elkaar te halen is. Als dat zo is, kan je hem misschien wel in de bus meenemen, of in gedeeltes ophalen.
En 65 euro voor wat er uit ziet als een goede staat lijkt me een superprijs!

Kleintjes

Hoihoi,

de Ferplast Aria ^^ Goeie keuze  ;) Ikzelf heb deze ook en Roha volgens mij ook als ik 't goed heb.

De kooi is geheel demontabel (uit elkaar te halen): Schroef 't dakje los en de zijkanten (traliegedeeltes) kun je er zo vanaf halen. Onder in de rand van de bak zitten kleine gaatjes waar de onderkant van de traliedelen invalt (kleine pinnetjes) en de traliedelen schuiven zo in de hoeken (gele lijsten / buizen of hoe je ze ook wilt noemen).

Als je gaat kijken let dan goed op de onderkant!!! De mijne blijkt 'n slechte onderkant te hebben, waar de wieltjes zitten aan de voorkant is hij bijna doorgeroest  :( Gelukkig komen de vogels er niet aan, maar als hij niet geroest was zou hij wel makkelijker rollen op de wieltjes; de voorste 2 staan nu 'n beetje als x-benen hahahahaha. Maar ja, voor €40 mag ik niet klagen  ::)

In elk geval: kijk goed naar ALLE delen van de kooi, en voor vervoer kun je hem (als je dat wilt heet dat) helemaal uit elkaar halen en dan heb je 't bouwpakket over.

Hoe dan ook: Veel plezier met 'snuffelen' en we horen nog van je ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Hoi,

Ik heb een andere, wel 1 van ferplast. Deze zijn inderdaad demontabel en licht in gewicht.


Ingrid

Ik heb ook de Aria, maar dat is een andere dan die jij laat zien Milo-pixel. De aria is inderdaad makkelijk demontabel ;).
Volgens mij is die jij op het oog hebt de Ferplast Brio mini, je kunt eens kijken op de Ferplast site of deze ook makkelijk demontabel is?

roha

Ingrid en ik hebben dezelfde voliere!

Milo-Pixel

Bedankt voor alle tips!
Heb even gegoogled, en het is inderdaad de Brio  ;D

Ik hoop dat ik hem morgen meteen mee kan nemen. Heb er al plek voor gemaakt  :-X

Milo-Pixel

#8
Yes!!! Ik heb hem ;)

Ga hem nu even grondig schoonmaken met dettol.. Dan inrichten en dan mogen Milo en Pixel gaan ontdekken, en Bink ook in de Lady Medium kooi :D

Ik ben echt blij, eindelijk heeft Bink de ruimte waar hij recht op heeft, en de grasjes ook lekker veel ruimte.

De mensen waren heel aardig, en hebben hem even bij me voorgezet. Super toch? Ook zitten er nog allerlei dingen bij. En de wieltjes rollen goed Kleintjes!

Liefs, Marit

Sonja

Hoi Marit,

Nou, hartstikke fijn! ;D

Ik hoop dat je lieverdjes het heel erg naar hun zin zullen krijgen in deze luxe villa! :D

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Jeetje wat was die kooi vies.. Het water was gewoon ZWART. Maar het is gelukt, en hij straalt weer :). En ze zijn alle 3 overgezet.

De grasjes zijn nu al helemaal gek aan het doen  ;D. Zijn enorm aan het klimmen, klauteren, vliegen en onderzoeken, de etensbakjes zijn gelukkig al gevonden (weer een zorg minder ;) ).

En Bink is nu aan het knarsen van opperste tevredenheid. Hij vind het heerlijk de ruimte, dat merk ik aan hem. En dat maakt mij ook gelukkig, als mijn beestjes gelukkig zijn  :-* .

Liefs, Marit

roha

Heej Marit,

Wat super zeg dat ze allemaal tevreden zijn met hun nieuwe huis!!!
Nou, geniet er maar lekker van met z'n allen daar!!  ;)

Liefs Hanneke

Petr@

Top Marit,heerlijk he als ze kunnen genieten van de ruimte ;D



Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Nou Marit je parkietjes zullen wel heel erg blij zijn met hun nieuwe onderhoud.
En de valkparkiet ook natuurlijk.
Veel plezier er mee gewenst.

groeten hilde

Kleintjes

Fantastisch dat de kooi in zo'n goede staat is, en inderdaad; de wiletjes zijn handig en bij jouw werken ze goed gelukkig  :D

Veel plezier met de nieuwe villa's voor je vriendjes, ze zullen er veel plezier van hebben en jij net zo  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Annika

wat krijgen jouw parkietjes lekker de ruimte.

Ik heb een aantal weken geleden precies dezelfde voliere gekocht, voor 60 euro, dus ook ik was heel blij.
Ik heb er nu 5 parkieten inzitten, inclusief Frummel.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst  ;)

Milo-Pixel

De voliere bevalt echt prima! Ik ben er echt heel erg blij mee, en hij is nog in een superstaat. Ik heb nog niets kapots of lelijks kunnen ontdekken ;)

Nog even een vraagje: Hoeveel parkietjes zouden er in kunnen? Niet dat er op het moment parkietjes bijkomen, maar ben er wel benieuwd naar. Zelf dacht ik aan 6, en jullie?

Ingsu

Ik denk dat 6 ook prima kan!
En ehh, met zo'n ruimteuitbreiding moeten er op den duur wel vogeltjes bijkomen ;)

Petr@

Ja dat heb je he Marit als je een voliere hebt,wil je meer parkietjes ;)

Kijk maar naar mij ::)


Ken best hoor met z'n zesjes


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Oke dan had ik het toch goed geschat ;)

Citaat van: Petr@ op juni 17, 2008, 19:21:21
Ja dat heb je he Marit als je een voliere hebt,wil je meer parkietjes ;)

Kijk maar naar mij ::)

Ja, dat is waar... Maar.. ik neem de tijd, en meer parkietjes hebben heeft absoluut geen haast.
*Maar als ik nu verliefd wordt op een klein ventje, en ik weet dat ik de ruimte heb... Woops..., hahaha*