nieuwe manier ontdekt m.b.t tam maken

Gestart door Rory, juni 12, 2008, 01:05:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo iedereen.

Zoals vast wel een paar van jullie weten ben ik al een tijdje bezig met het tam maken van rory.
tot op het heden zat zij wel op mijn hand maar alleen op een vaste plek in de kooi en een vaste positie van mijn hand. ze was nog erg bang van mijn handen. Ook speelde rory niet.

Ik ben met mijn hand in de kooi gegaan en heb alle speeltjes vast gepakt en ben er zelf mee gaan spelen en tegen mezelf gaan praten etc en ik negeerde haar gebijt en gefladder totaal.
Na een kwartier gespeeld te hebben kwam zij heel voorzichtig naar het belletje en begon mee te spelen ;D ik zei toen meteen heel overdreven goedzo rory! en ik pakte er ook meteen een armbandje met kralen bij. die liet ik een paar keer vallen en pakte ik zelf weer op. al gauw begon ook rory weer mee te spelen en ze schrok zelfs niet toen ik met mijn hand boven haar hoofd zat.
Na ruim een half uur gespeeld te hebben met haar vond ik het wel weer genoeg en toen ik mijn hand wou terugtrekken sprong ze op mijn hand en begon tegen me te fluiten.
Ik heb dus een manier ontdekt waardoor rory minder bang werd voor mijn handen en ook sprong ze erop.
Dit ga ik zeker doorzetten en ik ben benieuwd wat er van gaat komen :D

Dus als je ook moeite hebt met tam maken dan is dit zeker het proberen waard!
( weet trouwens niet of dit al op de site staat, kon het niet vinden)