Ferplast Palladio 4

Gestart door Floyd, juni 11, 2008, 13:51:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floyd

Hoi wat vinden jullie van deze kooi voor 2 parkietjes, ik vind 'm wel mooi maar heb hem nog niet in het echt gezien.
Heeft iemand ervaring met deze kooi (makkelijk schoon te maken, niet snel roesten enz..) en heeft iemand ook een foto van de kooi.
Want op het plaatje kan ik niet echt goed de verhouding zien.

Dit is 'm:

http://www.dedmazay.ru/images/goods/18235.jpg

Sonja

Hoi Floyd,

Ik heb even gekeken en zag dat deze kooi slechts 49 x 60 cm. is.
Dat vind ik veel te klein voor twee parkietjes.

Je kunt een kooi wel te klein kopen, nooit te groot.
Er moet voldoende ruimte zijn voor diverse zitstokjes, speeltjes, en voor twee parkietjes heb je minimaal twee, beter nog drie, voerbakjes nodig.

En ze hebben voldoende ruimte nodig om hun vleugeltjes, ook in de kooi, een beetje te strekken.

Groetjes, Sonja.

Floyd

Oke dat is wel jammer, want ik vond het wel een mooie kooi.

Maar ik heb er nog een op het oog, en dat is deze:


http://www.zooplus.fr/bilder/cage/pour/perruches/record/p/bleue/1/300/5278_1.jpg  (informatie, deze is van een andere site)(www.fretten.nl)

Ferplast Rekord 4   

kanarie, tropen en parkietenkooi

Ferplast Rekord 4
Deze mooie kooi is voorzien van een schuiflade, waardoor u de kooi snel en gemakkelijk kunt schoonmaken. De kooi wordt inclusief getoonde accessoires en het speelgoed geleverd.
Afmetingen: 60 x 32,5 x 57,5 cm
De Rekord 4 blauw heeft i.p.v. een witte een blauwige onderbak.


Mandy

Ik zou als ik jou was zou een kooi kopen die eigenlijk bestemd is voor middelgrote vogels....

Dwergpapegaai achtig of zoiets. ;)

Tenzij je ze erg vaak los laat, de mijne hebben een grote kooi maar gebruiken deze eigenlijk alleen als ze willen eten of voor ´s nachts om te slapen.
Als je niet van plan bent om ze vaak hun vrijheid even te gunnen in huis vind ik het erg zielig dat ze de rest van hun leventje in zo´n klein kooitje moeten zitten. Een klein kooitje is alleen niet erg als ze bijvoorbeel dnaar een dierenarts moeten en dan kun jem gebruiken als `reiskooi`...

Mars

De record kan wel, maar wil je er ook nog wat groter speelgoed in hangen, dan is het eigenlijk leuker om hem een slag groter te nemen, dan heb je de ruimte en kan er ook nog wat gefladderd worden.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Floyd

Wat zouden jullie dan een goede kooi vinden. Zoveel ruimte heb ik ook niet.

De site http://fretten.nl/papagaai/N_frame.html?http://fretten.nl/papagaai/ en dan bij de ferplast kooien welk vinden jullie geschikt?
Ik weet het niet hoor...hij moet ook niet te duur zijn.

Mandy

Hoeft toch ook geen nieuwe te zijn?!
Waar kom je vandaan?

Ik weet hier nog een winkel waar ze goed betaalbaar zijn ( waar ze dat van doen???? )


guuske

ikzelf heb nu bij de zooplus de kooi Vogelkooi Hagen Vision II Model S02, hoog  gekocht (zie ook mijn topic wat ik al eerder ben begonnen.
Op dit moment heb ik 1 vogeltje, maar ik denk dat er spoedig toch nog een tweede bij gaat komen.
Ik denk dat deze kooi daar al goed geschikt voor is.

Als je hem besteld, doe het dan niet via de GLS, want dat heeft gezorgd dat ik een week langer (en veel gebel richting de GLS) heb moeten wachten. Maar sinds gisteren staat de kooi op z'n plek en ik vind hem echt super!

Tjipie lover

Bv de Zoe van Imac.
Heeft 4 voerbakjes en is mooi van formaat!!
Kunnen ze nog mooi hun vleugels in strekken.
Heb hem zelf ook, bevalt prima ;D

Groeten Ank.


Mars

Deze heeft vrij veel, zo niet alle, tralies vertikaal. Bij een parkietenkooi moet je minstens de voor en achterkant de tralies helesbreed hebben en liefst alle tralies: het zijn echte klimmers.

Vergis je er ook niet in, de kooi is wel mooi hoog, maar dat maakt eineglijk niet zo veel uit: je kunt het beste je vooral richten op de lengte en de breedte. Dan zou ik liever gaan voor een kooi van 60x40 dan eentje van 45 x 45 bij wijze van spreken.

De record 6 is niet eens zo heel veel duurder, is dat niet iets?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Floyd

R03l4nd: ik vind die kooien echt afschuwlijk (vooral dat dak), sorry.

Mars: ik zal eens gaan kijken, maar ik vind de record 4 van ferplast toch het mooist. Ik heb de kooi alleen op een plaatje gezien dus moet hem nog even in het echt zien. maar ik was net in de dierenwinkel maar daar hadden ze hem niet.

En trouwens is 15 euro p.s. voor een grasparkiet duur?


Milo-Pixel

Citaat van: Floyd op juni 16, 2008, 15:12:19
En trouwens is 15 euro p.s. voor een grasparkiet duur?

Ik vind van niet, zeker niet als je kijkt naar wat je ervoor terug krijgt. Maar je kunt ze goedkoper (maar ook zeker duurder!) krijgen. Het belangrijkste is dat het beestje gewoon gezond is.

DarkWolf

De Record 6 is hetzelfde als de Record 4, alleen groter :)

Floyd

Mijn ouders zijn nu weer aan het twijfelen over parkieten . 'omdat ze rommel maken en alles kapot maken'

Wat moet ik hier nou op zeggen? wij hadden vroeger 2 parkietjes toen ik 5 was toen had ik nog geen verantwoordelijkheid. (parkietjes hadden toen rand van een schilderij gesloopt+ in de lamp en kast gepoept(altijd standaard))

Ik heb gezegd dat je ze dat wel kan afleren maar is dat ook zo.... ??? ik hoop maar van wel.  :-\


Petr@

Ja ze laten wel hun poepjes achter als ze ergens zitten maar is ook weer zo opgeruimd met en stukje keukenrol,ligt hier standaard in de kamer ;)

Ja en wat slopen betreft,geef ze genoeg sloop materiaal.Een speeltuin,een boom maken van fruittakken.Ik heb een paar schommels aan het plafond hangen waarvan 1 van boomtakken en die kunnen ze heerlijk slopen.Papier(blanco),eierdozen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Floyd

Maar als je ze dus genoeg sloop matriaal geeft dan zullen ze niet zo snel iets slopen buiten hun kooi neem ik aan.

Milo-Pixel

Sommigen doen dat wel, anderen niet. Maar als je consequent bent, is het af te leren dat ze buiten de kooi slopen..

Ingsu

Als ze wel iets buiten de kooi slopen kun je ze het beste daar weghalen en eventueel terug in hun kooi zetten, zodat ze doorkrijgen dat dat niet mag.

Dat ze ook buiten de kooi poepen is niets aan te doen, maar bij een gezonde vogel zijn de poepjes compact waardoor het wel gemakkelijk op te ruimen is. Ik heb in ieder geval nog nooit ergens vlekken aan over gehouden!

En 15 euro vindt ik voor een parkietje ook niet veel, maar het is net wat je er zelf voor wilt betalen, je ziet ze ook wel voor 5 euro of minder. Ik zou er ook zo het dubbele voor willen betalen, aanschafprijs is maar eenmalig natuurlijk! ;)

Groetjes Inge

Petr@

Ja hoor ze gaan ook wel eens aan wat anders knagen ook al heb je sloopmateraal.Want slopen is nou eenmaal leuk.Maar inderdaad wat wat al gezegd is als je consequent bent kun je ze het afleren.Heb er hier 2 die een paar keer aan me tv zaten teknagen en dan gaan ze helaas voor hun de voliere in.En ze kijken nu wel uit.Want buiten de voliere is natuurlijk veel leuker.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016