Parkietje gevonden (niet kunnen vangen)

Gestart door Floyd, juni 10, 2008, 18:28:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floyd

Hoi.

Gisteren zat er een groen grasparkietje voor mijn  deur.
Ik probeerde hem te vangen, eerst een beetje fluiten en proberen te lokken.
Hij zat bij mijn boot want hij had dorst maar ik heb hem uiteindelijk dus niet kunnen vangen, maar hij ging ook in een boom zitten en beneden heb ik wat parkietenvoer gestrooid en neergezet dat zag hij wel.
Maar uiteindelijk is hij weggevlogen  :(

Denken jullie dat hij nog wel terug komt vor het voer? Hij zat wel te kijken toen ik voer strooide en neerzette.
(trouwens ik ben 2 uur bzig geweest hem proberen te vangen, maar hij kon zo goed vliegen, ik heb dan ook geen pogng gewaagd om hem te vangen omdat hij te ver weg stond iedere keer.... :(

roha

Hoi Floyd,

Ik denk niet dat het parkietje nog zal terug komen, ook niet voor het voer.
Dit zijn hele vervelende situaties, maar je kan er echt niks aan doen.  :(
Het enige wat je misschien nog had kunnen doen, was Amivedi of de Dierenambulance opbellen om te vertellen waar je het parkietje gespot hebt. Misschien dat zo'n instantie de eventuele eigenaar (als de parkiet daar als vermist is opgegeven) een seintje geeft. Maar om dat nu nog te doen, ik denk niet dat dat nu nog uitmaakt. De parkiet kan al weer een heel end uit de buurt zijn, meegevoerd door de wind.

Sonja

Hoi Floyd,

Ik zou eens proberen een kooi neer te zetten op de plaats waar je hem voor het laatst hebt gezien, en een bakje/schaal voer in de kooi zetten.

Misschien gaat hij naar binnen....
Niet gezegd dat het lukt maar je kunt het allicht proberen.

Groetjes, Sonja.

Floyd

Ik denk eigenlijk ook niet meer dat hij terugkomt maar ik blijf iedere dag kijken, in ieder geval bedankt voor jullie hulp.