broedblok

Gestart door judithdejong, juni 07, 2008, 18:06:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judithdejong

Dag allemaal,

Heb misschien een beetje rare vraag maar ben erg nieuwschierig.
Ik woon nu nog in een flat maar we willen binnenkort wel een huis gaan kopen met een tuin. En mocht het dan of in de toekomst kunnen dan wil ik graag een buiten voilere met grasparkietjes. Maar ik wil alleen niet gaan kweken met ze omdat dit volgens mij best wel ingewikkeld is. En ik daar zeker nu nog niet zoveel verstand van heb. Maar wat ik me dus afvroeg is; als je geen broedblok in de voilere hangt gaan de eventuele koppeltjes dan ook niet paren en broeden? Of kunnen ze wel gewoon paren buiten een broedblok? Misschien een beetje stomme vragen maar ik wil steeds meer van ze weten en hoe ik het beste voor ze kan zorgen.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Judith

chrikske

als je ze geen broedgelegenheid geeft gaan ze normaal niet broeden  :)
(ik heb wel gehoord dat er uitzonderingen zijn die dan elders in de volière hun eitjes "droppen")

groeten Christophe

Moppers

Ik heb een koppel grasjes in mijn kamervoliere. Deze lente heb ik ze meerdere malen zien paren, maar meerdere leden hier hebben bevestigd dat het vrouwtje geen eitjes zal leggen zolang ze geen broedblok heeft, ook al wordt er gepaard. En dat is ook inderdaad niet gebeurd.
Het is mogelijk dat een popje zonder broedblok toch eitjes gaat leggen, maar dit is zeer, zeer uitzonderlijk en je kan er gerust vanuit gaan dat dit niet zal gebeuren.

judithdejong

Thanks Moppers, dat is een hele geruststelling. Het is nog lang niet zo ver maar mocht het zover zijn dat we een voilere willen en kunnen in de achtertuin dan wil ik natuurlijk wel weten waar ik aan begin.


Bedankt,

Judith