voer dat aan snavel blijft plakken

Gestart door Federerfan, juni 03, 2008, 08:48:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Gister heb ik Jimmie pellets gegeven en daar een beetje roosvicee over heen gedaan. Maar ik zie dat er daardoor wat dingetjes aan zijn snavel zijn blijven plakken. Haalt hij die vanzelf wel weg als hij zichzelf aan het poetsen is?

roha

Ja, ze gaan met de snavel langs de stok of tralies en vegen het er dan af.

Federerfan

Citaat van: roha op juni 03, 2008, 11:09:01
Ja, ze gaan met de snavel langs de stok of tralies en vegen het er dan af.

Gelukkig, het is al weg. Ik heb het denk ik alleen fout gedaan met de Roosvicee. Ik had pellets in zijn voerbakje gelegd en daar een heel klein beetje Roosvicee overheen geschonken. Maar voortaan dep ik ze er denk ik in,; dan is het niet zoveel.

chrikske

is het niet beter om de roosvicee in het water te doen?

groeten

Federerfan

Citaat van: chrikske op juni 03, 2008, 20:19:29
is het niet beter om de roosvicee in het water te doen?

groeten
Waarschijnlijk wel, maar daar zit nu nog antibiotica in. En ik gebruik de roosvicee om de pellets, waaraan ik probeer hem te laten wennen, wat zoeter te maken.

Mars

Dat mag in principe wel, maar doe er niet te veel over heen.

Liever zou ik het gewoon droog geven, gestampt. Of gestampt en dan in een papje (beetje water, beetje roosvicee).

Ook weet ik niet hoe dat met jouw vogeltje zit, maar die van mij vinden dingen al heel snel te plakkerig. Dus dan werkt bij mij roosvicee omgekeerd: ze zouden eht er juist niet door gaan eten.

Als vogeltje nu nog geen pellets eet, zou ik liever pas over een paar weekjes beginnen met overzetten. Ik weet dat sommige dierenartsen anders adviseren, maar een vogeltje dat ziek is heeft alle kracht nodig. Door hem pellets aan te bieden gaan ze meestal minder eten. Ik denk dat herstel en krachten verzamelen op dit moment belangrijker is dan het overzetten op pellets.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Federerfan

Citaat van: Mars op juni 04, 2008, 13:36:32
Dat mag in principe wel, maar doe er niet te veel over heen.

Liever zou ik het gewoon droog geven, gestampt. Of gestampt en dan in een papje (beetje water, beetje roosvicee).

Ook weet ik niet hoe dat met jouw vogeltje zit, maar die van mij vinden dingen al heel snel te plakkerig. Dus dan werkt bij mij roosvicee omgekeerd: ze zouden eht er juist niet door gaan eten.

Als vogeltje nu nog geen pellets eet, zou ik liever pas over een paar weekjes beginnen met overzetten. Ik weet dat sommige dierenartsen anders adviseren, maar een vogeltje dat ziek is heeft alle kracht nodig. Door hem pellets aan te bieden gaan ze meestal minder eten. Ik denk dat herstel en krachten verzamelen op dit moment belangrijker is dan het overzetten op pellets.

Groeten Marcia
Bedankt voor de tip, Marcia, Ik geef Jimmie sinds een dag of vier wat gewoon voer en wat pellets. Hij kan dan zelf kiezen. Geleidelijk aan vergroot ik dan het pelletdeel.

Met Jimmie gaat het trouwens goed. De witte plekjes op zijn pootjes zijn weg. Hij zit af en toe bol, maar dat is ook vaak vlak na het poetsen. Hij is in elk geval actief. Alleen nog af en toe een droog niesje.