2e Parkiet, maar ruzie.

Gestart door Wouter, mei 31, 2008, 15:24:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Hallo, mijn naam is Wouter en ik heb zo'n 5 maanden een grasparkiet. zijn naam is Tommy en hij is erg tam.

Nu heb ik vandaag een nieuwe grasparkiet erbij gekocht (popje, Pinkie genaamd) en die in een aparte kooi geplaatst. Ik heb Tommy uit de kooi gehaald en op mijn hand laten wennen aan zijn nieuwe huisgenoot.
Maar hij sprong van mijn hand af en begon naar Pinkie te happen, en te bijten.

Nu zijn mijn vragen: is dit normaal? en hoe moet ik dit oplossen? wennen ze vanzelf aan mekaar?

Groetjes, Wouter.

Jacko

Leuk dat je een nieuw parkietje erbij heb gekocht ;)
Alles komt op z'n tijd.   Maak Pinkie eerst even goed tam en laat ze dan pas bij elkaar.
Meestal wordt er bij de eerste ontmoeting even met de snavels getikt of gehapt, maar alles went.
Je laat de parkietjes gewoon beide apart zitten, dan kunnen ze evengoed nieuwsgierig naar elkaar zitten staren en tjilpen.

groetjes

Safrena

Hey Wouter

Welkom op het forum

Je mag je parkietje niet gaan dwingen op kennis te maken met zijn nieuwe vriendje, dit werkt verkeerd.
Laat ze dit lekker zelf doen

Je hebt het prima gedaan door ze voorlopig elk in een aparte kooi te zetten, plaats de kooien naast elkaar zo kunnen ze al rustig aan elkaar wennen en kennis maken. Als Tommy dan vrij mag vliegen laat je hem lekker rustig doen, hij zal zijn nieuwe vriendje zelf wel gaan opzoeken  ;)

Vele groetjes

Wouter

ok, dank jullie wel, ze zitten gelukkig wel gezellig naar elkaar te fluiten. tommy zit de hele tijd op pinkie haar kooi en nu maar afwachten wat ze van elkaar gaan vinden.

groetjes en bedankt Wouter, Tommy en Pinkie

Jacko

Wel even oppassen met teentjes die van Tommy die door het traliewerk komen.
Als pinkie gaat klimmen en een bijt geeft aan de teentjes kan dat erg vervelend zijn..

groetjes

Wouter