Parkietenvirus!

Gestart door Rory, mei 30, 2008, 22:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo iedereen!

Sinds 3 weken en 4 dagen heb ik een parkietje genaamd rory :D
Nu is mijn vriend aangestoken met het parkietenvirus en nu wilt hij dus ook een pietje :D
dus rory krijgt een vriendje erbij! :D

Morgen ga ik alvast een grotere kooi halen.

Doe ik trouwens verstandig aan om eerst rory redelijk tam te maken???
( ze gaan eerst 4 weken apart in een kooi aangezien ik als de doods ben dat de nieuwe ziek is en rory ook ziek kan worden )

En maakt het eigenlijk uit of een mannetje en popje bij elkaar zitten want ik wil geen nestje krijgen

( sorry weet niet hoe ik bovenstaande bericht moet wijzigen dus dan maar een tweede bericht erbij )

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja.

Sonja

#1
Hoi Rory,

Wat leuk dat je je parkietje een vriendje wilt geven! :)

Het is niet perse noodzakelijk dat Rory al wat meer tam is.
Twee parkietjes kun je ook heel goed tam maken, het vraagt alleen wat meer tijd.

Het is verstandig om je nieuwe parkietje eventjes in een aparte kooi te doen, al is een week of 2 wel genoeg hoor. ;)
Maar hij krijgt op deze manier de tijd om op zijn gemak vanuit zijn eigen huisje te wennen aan al het nieuwe om hem heen, en je beide parkietjes leren elkaar zo toch al een beetje aan elkaars aanwezigheid te wennen terwijl ze beiden hun eigen plekje nog hebben.

Twee mannetjes kunnen samen, een mannetje en een popje ook en twee popjes gaan ook vaak heel goed samen. ;)
Als je geen nestgelegenheid geeft bij een man en een pop, zullen er ook geen kleintjes komen in de meeste gevallen.

Tot slot: Op veel van de vragen die je stelt, o.a. deze, is heel gemakkelijk met de zoekfunctie van het forum een antwoord te vinden.
Misschien wil je de volgende keer eerst deze zoekfunctie gebruiken?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Als je toch nog vragen hebt waar je zo geen antwoord op kunt vinden, kun je die natuurlijk altijd stellen. ;)

Bedankt alvast. ;)

Groetjes, Sonja.

Rory

Bedankt Sonja  ;D

haha ja het was wel grappig want ik zat er zelf al over na te denken om rond september een tweede erbij te nemen aangezien ik dan weer 5 dagen per week naar school ga en dus minder tijd zal hebben.
Vanavond kwam mijn vriend ermee dat hij er ook 1 wil  :P

Het enige waar ik zo tegen op zie is dat de andere misschien ziek kan zijn en het overdraagt aan rory :(
Gebeurt dat vaak? want wil rory echt niet kwijt meer, ook al heb ik hem pas 3 weken en 4 dagen

Bliksem

Ik denk dat je er wel goed aan doet om Rory eerst tam te maken. Met twee parkieten in één kooi gaat dit namelijk heel lastig heb ik uit ervaring gemerkt. Als je ze dan later bij elkaar zet lijkt het of Rory minder tam wordt maar dit komt omdat ze dan haar aandacht moet verdelen tussen jou en haar nieuwe vriendje. Ze zal als de nieuwigheid ervan is vanzelf wel weer meer naar jou toekomen. En dan heb je ook nog kans dat de nieuwe haar tamme gedrag overneemt.
succes