Leeftijd?

Gestart door Plumeau, augustus 12, 2005, 10:13:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plumeau

Regelmatig krijg ik verbaasde reacties als ik aangeef dat Macha 9 jaar oud is. Maar aangezien parkieten best 15 jaar kunnen worden zou dit toch niet zo gek moeten zijn?

Daarom ben ik benieuwd naar de parkietenleeftijden op het forum. Het lijkt me leuk om een idee te krijgen van de huidige leeftijden èn de hoogst bereikte leeftijden bij de forummers  :)

Mijn score tot nu toe: Sunny verloren op 6-jarige leeftijd. Macha is 9 jaar en weer lekker fit.

Carla

Mijn parkietjes in huis zijn nog jonge snuiters.
Maar ik heb in de buitenvoliere vier grasje : Blue en Pica ( een koppel) en Grijsje en Baloe (ook een koppel) die ikzelf al tien jaar heb . Ik weet niet hoe oud deze vier parkietjes waren toen ik ze aankocht maar ik denk denk hooguit een paar maand.

Chantalleke

Hoi, hoi,

Mijn dierenarts zegt dat parkietjes makkelijk 20 jaar kunnen worden, als ze gezonde voeding, voldoende lichaamsbeweging en lekker veel aandacht krijgen. Dat wil niet zeggen dat alle parkietjes zo oud worden natuurlijk!!!

We hebben nu twee parkietjes. Sjefke is bijna 3. Billy is pas 9 weekjes.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we Pino. Pino is 8 jaar geworden. Maar ik ben er van overtuigd dat Pino ouder had kunnen worden. Wegens omstandigheden kon Pino niet bij ons blijven  :( Hij is toen verhuisd naar mijn opa en oma, maar werd daar zo verdrietig van omdat hij mijn zusje niet meer elke dag kon zien.....

Groetjes,
Chantal

rutgerpol

mijn score is tot nu toe: cloud overleden bij ± 6 maanden en thunder is nu ook ongeveer 6 maanden...  ;)

Sonja

#4
Hallo allemaal,

Mijn vorige parkietje Droppie is bijna 9 jaar geworden.
Hij is overleden aan een kropontsteking. Toen wist ik nog niet zoveel over parkietjes als nu, en was ik er, erg genoeg, te laat bij.... :(
We zijn nog naar de dierenarts geweest, maar het mocht niet meer baten, verschrikkelijk, als ik er weer aan terugdenk, kan ik mezelf wel weer voor mijn kop slaan.
Dit zal me nu niet meer overkomen!

Onze huidige parkietjes zijn nog niet zo oud.
Joepie wordt in oktober 3 jaar, en Pucky wordt in november 1 jaar.

Ik hoop dat we ze nog jaaaaaaren bij ons mogen hebben, want ze brengen zo ontzettend veel vreugde en gezelschap in huis! :)

Groetjes, Sonja.

Goofie

Hoi,

Goofie is mijn eerste parkietje en hij wordt in december 1 jaar. Dus nog maar een jonkie, ik hoop dat hij ook erg oud mag worden want ik kan hem echt niet meer missen!

Groetjes, Debbie

Missa

Hoi,
Mijn vorige parkietje Flupke is vijf jaar geworden,maar zal helaas niet ouder worden :( !!!
Poco is momenteel bijna 3maanden oud!!!

Groetjes Missa

parkietje

mijn oudere parkietje die ik sinds 1 maand heb is ongeveer 3 jaar hij komt uit een opvang voor verwaarloosde diertjes en was al wat tam.
sinds gisteren hebben we een hele mooie ik denk jonge dame in huis genomen die ongeveer 7 weken is.

Pam

Hallo,

Mijn eerste vogeltje, Ollie, is ongeveer 2 geworden. Hij had volgens de DA last van z'n schildklier.
Daarna kwam Woody, een ontzettende kletsmajoor, en na ongeveer 4 jaar is hij helaas overleden, en waaraan ???? Ik heb niets aan hem gemerkt.
Toen kwam Karel, hij is het langste bij mij geweest. Hij is 6,5 jaar geworden.
Nu heb ik Okkie, hij is nu 6 maanden en ik hoop hem nog heel lang bij mij te hebben.
Toedels Pam en Willem

Marlies

Hoi,

Pietje is in mei 2 jaar geworden en Pluk is nu 9 of 10 weken.

groetjes Marlies

parrot fruitcake

hoihoi,

ik heb pino al bijna 8 jaar,
chico 6-7,  snowy (albino) is een jaar of 2-3
en frosty heb ik nu 2 weken maar kdenk dat hij nog geen 4 maanden is.
maar buiten deze 4 had ik vroeger nog 4 jongen: 1 weggevlogen, 2 overleden en 1 weggegeven.

Jojo

Hoi,

Nino van mij is net 2 jaar en Paco is ongeveer 7 maanden.

juut_1974

Mijn vorige parkietje Pino was bijna  toen hij overleed.
Ik heb nu Ollie, die is bijna 5 maanden en Diessel heb ik nu 2 dagen in huis. Hij is nog erg jong.

Ik hoop dat ze heeeeeeeeeeeeeeeeeel oud worden!!!

groetjes

Charlie M

Mijn parkietje Dinky is bijna 3 geworden, zij is plotseling overleden zonder enig idee waarom... De kanarie met wie ze altijd speelde is toen binnen een week ook overleden, die was al ouder 9. Ze waren echte maatjes denk ik... Ik was toen een jaar of 11. :P Wij hebben toen ook geen vogels meer gekregen omdat mijn zusje en ik toen zo overstuur waren... en hebben het maar op vissen gehouden. Nu 15 jr later ben ik door mijn zusje weer besmet met het parkietenvirus... zij heeft Tammy al 1 1/2 jaar.
Onze Charlie is pas 5 maanden oud en ik hoop dat ze hartstikke oud wordt! Ik ben er natuurlijk nu ook veel meer begaan mee als vroeger dus ik zal het misschien eerder in de gaten hebben als toen... mocht er iets mis zijn...

Silvie

Hallo!

Mijn vorige parkietje Koko is ruim 13 jaar geworden. Echt een oude rakker dus! Joep is momenteel anderhalf jaar en nog erg jong.

Groetjes

Sara

Mijn parkietje is nog maar 3-4maandjes.
Maar jong of oude parkeitjes tzijn allemaal reuze schatjes! :D
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jokyjoke

Hallo,

Onze Wappy is ongeveer 4 jaar, en ja Twixy hebben we nog maar 2 dagen.  Onze Wizzy  hebben we ongeveer 8 maanden gehad en Wippy die zondag j.l. gestorven is 1 j en 3 maanden.

Groetjes uit Belgiëxxx ;)

Jorijn

Hier heb ik een parkiet van 8 maanden + een parkiet van 3 maanden ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Quintaz

De parkiet van mijn vader is 14 geworden en ijn andere 8

paooltje

hoi,

Mijn vorige parkiet Rocky is 9,5 geworden.
Guus is 3 maanden, Ricky is 6,5 maand en mijn valkparkiet Charlie is nu een jaar of 3.

Groetjes, Paola

[verwijderd door de beheerder]