Bacterien Over Gekregen Door Overleden Parkiet?

Gestart door Fatih, augustus 11, 2005, 21:20:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fatih

Vandaag was een parkietje overleden in mijn huis de parkietje was van mijn nichtje ik moest ervoor zorgen omdat ze op vakantie was. De vraag is Roxy heeft samen met hem/haar in de kooi gezeten kan Roxy bacterien overkrijgen van die parkiet? Want Roxy zit heelde tijd erg bol ik vind dat gewoon niet normaal hoe zij zo bol zit.

Alvast bedankt!


Groetjes, Fatih :sadsmiley02:

Caradow


Safrena

Hey Fatih

Het kan inderdaad dat je parkietje de bacteriƫn heeft overgenomen van het andere parkietje

Als je parkietje bol zit en niet "in zijn normale doen" kun je best even langs de dierenarts gaan

vele groetjes

Chantalleke

Mijn idee is dat je beter een keer voor niks naar de dierenarts kunt gaan dan dat je te laat bent. Ik zelf heb spijt dat ik niet eerder ben gegaan. Toen Billy bij ons kwam had hij een beetje diarree. Had van de stress kunnen zijn, de kweker had immers mijn parkietje helemaal nagekeken voor hij naar ons toe kwam, en hij zou gewoon gezond zijn.....NIET DUS! We zijn nu 2,5 week verder en zowel Billy als mijn driejarige parkietje Sjefke waren eerder deze week dood- en dan ook doodziek. Gelukkig hebben we een hele goede en lieve dierenarts en we zijn deze week al twee keer bij haar geweest. Onze parkietjes hebben medicijntjes gehad tegen parasietjes en wormpjes en de dag erna ook nog een antibiotica tegen de bacteriƫle infectie die ze in hun longetjes hebben. Met Sjefke gaat het wel weer langzaamaan wat beter, maar Billy knapt nog niet echt op. :(

Kortom hoe sneller je erbij bent hoe sneller je parkietje weer opknapt! En nogmaals, je kunt beter een keer voor niets gaan en zekerheid hebben dat je vogeltje niet ziek is, dan dat hij achteraf toch ziek bleek te zijn.

Chantal

Fatih

ik had een dagje gewacht voor ik naar de dierenarts ging, en zij is nu weer de oude. Volgens mij had ze gewoon beseft dat de pariet van mijn nichtje dood was en was bedroefd, Einstein was ook voor de eerste keer zo erg stil.

Bedankt voor de reacties

jessay

Ik zou er toch nog even een oogje ophouden. Je weet nooit.
Hopelijk komt het allemaal goed.

Wel vervelend voor je nichtje dat ze thuis moet komen zonder parkietje.
wens haar sterkte.