Er komt er toch een bij.

Gestart door Jacko, mei 25, 2008, 17:38:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hee allemaal,

Er komt toch wel een parkietje bij. Ben afgelopen vrijdag even wezen kijken.
2 zijn er nu 5 weken, de rest zit nog in 't ei, en joh wat een mooitjes zijn dat.

Nu even mijn vraag, ik wil dit keer proberen te gaan voor een mannetje. Ivm eventueel ooit broeden o.i.d.
Normaal kan ik wel zien wat 't wordt, maar dit keer is 't een beetje vaag.

1e: Lichtblauw/blauwe neusdop met wit randje rond de opening (dus wrs een vrouw?)
2e: Paars/lichtblauw neusdop met geel randje rond de opening, wat zal dat worden?

Ga over 1/anderhalve week nog een keer kijken of ik t dan wat beter kan zien en plaats dan eventueel een foto.
Ga er nu van uit dat 't twee vrouwtjes zijn, maar over die laatste ben ik niet zeker.

Wat vinden jullie?

Jack

Chicowen

Hej Jacko,

Leuk dat je er een parkietje bijneemt.
De 1e lijkt mij inderdaad een popje. De tweede zou ik eerder aan een man denken, vanwege het paars in de neusdop. Maar met een foto kunnen we het natuurlijk beter zien. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sara

Ik ga bij de beschrijving van de tweede neusdop toch wel ietsje eerder voor een mannetje, maar zolang er geen foto is blijft het vooral gokken...
Ik zou wachten op reacties nadat je een foto geplaatst hebt.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jacko

#3
Even een update:

Kom net terug, even bij de jonkies langs geweest. Ik mijn fotocamera meenemen, was 'ie leeg.. Heb er een paar opstaan, maar van dichtbij waren die veel te onscherp, namelijk maar een 4,1 mp camera. Dus ik die kleurtjes onthouden.
1e: Blauwe dop met echt lichtgeel rond de neusdop.
2e: Lichtpaars met lichtblauw rond de neusdop.

Eerste wat ik ga doen als er weer wat geld is een nieuwe camera kopen :)
De batterijen staan nu op de oplader, dus plaats evt de gemaakte foto's over een half uurtje.

Groetjes

Foto's gaan niet lukken. Zijn veel te onscherp. Graag wel even wat reacties op wat jullie dénken dat het word ::)

gr

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja

Wouter

Hej Jacko, ik denk persoonlijk dat 1 een popje wordt en 2 ook. ik heb toevallig vandaag nog een popje gekocht en hij zij dat als de neusdop een beetje blauwig is en een witte rand bij de neus dat het een vrouwtje is, maar uiteindelijk wordt hij bruin  :D

Jacko

Dat klopt hoor, was ook mijn vermoeden die blauwe met gele rand een vrouwtje.
Nr 1 zoals jij zegt word waarschijnlijk een man, paarse dop met lichtblauw rond de neusdop.
Maarja wie weet!

gr