is mijn parkietje ziek?

Gestart door bianca bakx, mei 25, 2008, 09:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bianca bakx

even een kopie van mijn reactie op een artikel, ik denk dat ik het verkeerd gedaan heb. ben voor het eerst op dit forum, compleet nieuw voor mij.

hallo, ik zit dus inderdaad met de vraag is ie ziek of niet.
vorige week maandagavond constateerde ik dat mijn parkiet stil was, bol zat op zijn stok, meer sliep, kortom de grootste herrieschopper van het land liet zich nauwelijks horen. dinsdag ben ik met hem naar de dierenarts gegaan, op advies van wat ik op deze site las. ik heb antibiotica en vitamines meegekregen omdat het vermoeden van vitaminetekort bestond. hij eet namelijk niks van groenten en fruit. hij lijkt wel iets op te knappen, vooral vrijdag leek ie beter. voor mij is ie nog steeds erg stil, hij eet wel en zijn ontlasting ziet er normaal uit. weten jullie of ik er veel te veel op gefocust ben of dat ik nog iets moet doen of weet iemand wat er aan de hand is? van het hele rijtje symptomen bij ziekte heeft hij alleen het stil zijn en regelmatig wat bol zitten.  

Safrena

Hey bianca bakx

Welkom op het forum

Is je parkietje ook in de rui ?

Vele groetjes

bianca bakx

dank je wel safrena voor je reactie. ik hoop natuurlijk dat ie in de rui is, maar er liggen veel minder veertjes dan anders dus ik ben niet zeker. dat is het hem nu net, ik ben nu zo op hem gefocust dat ik misschien dingen zie die er niet zijn. het enige wat duidelijk anders aan hem is, is dat ie veel minder herrie maakt als anders.

groetjes bianca

Safrena

Hey Bianca

Je kan ook een keertje beetje poepjes laten onderzoeken van je parkietje
In de poepjes kunnen ze al heel wat zien, mocht er iets aan de hand zijn, en het heeft geen stress aan je parkietje.

Persoonlijk zou ik de poepjes toch even laten onderzoeken (opsturen) door een vogelarts ;)

Vele groetjes


Federerfan

Hoi Bianca,

Ik kan je niet echt helpen maar ik reageer omdat ik het goed herken. Mijn parkietje Jimmie is ook een beetje ziek en ik let nu ook heel erg op signalen. Hij zit vooral veel stil en heeft veel zijn oogjes dicht.

Hopelijk gaat het nu beter met hem. Succes in elk geval. :)

Groetjes, René