zo blij!!

Gestart door happy girl, mei 24, 2008, 19:57:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

happy girl

Ik ben zo blij!!! ik vond vandaag een mega grote kooi ( zeker 2,5 keer zo groot als ik had) voor een redelijke prijs ( 80hoog ,x 40 x40 cm) en toen zagen we bij Ranzijn ook nog een onwijs mooi fel geel grasje!! ik was op slag verliefd. Dus thuis Pluto in zijn kooitje laten zitten , grote kooi ernaast met nieuwe pikachu en ze zaten gelijk naar elkaar te fluiten en tegen de tralies om maar zo dicht mogelijk bij elkaar te zijn....
na een uurtje zo dachten we , we gaan even kijken of ze al samen willen maar Pluto durfde de kooi niet uit hahahaha gekkie, na een tijdje vloog ie er toch uit en vloog gelijk op de grote kooi en ging er makkelijk ( zelf) in en gelijk bij pikachu op de stok  en nu zitten ze lief te knuffelen. Pikachu heeft al gegeten en gedronken en is zelfs al bij me komen zitten in de kooi. Nu maar hopen dat ze t zo goed blijven kunnen vinden en dikke vrienden worden en ook maar even afwachten wat Pikachu voor geslacht is...... kan het nog niet goed zien ze/hij is in elk geval helemaal geel met rode oogjes voor zover ik dat kan zien, neusdop is wat paarsig maar in de winkel zei ze dat ie nog te jong zou zijn om goed te zien dus we wachten af....

( Pluto is trouwens nu 2 a 3 weken bij ons )

Mars

Leuk hoor!

Waarschijnlijk is deze lutino (geel met rode ogen) een popje. Er worden namelijk veeeel minder lutino mannen geboren dan popjes (heeft met vererving van lutinisme (en albinisme) te maken).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chrikske

Citaat van: Mars op mei 24, 2008, 20:25:11
Leuk hoor!

Waarschijnlijk is deze lutino (geel met rode ogen) een popje. Er worden namelijk veeeel minder lutino mannen geboren dan popjes (heeft met vererving van lutinisme (en albinisme) te maken).

Groeten Marcia

ik heb een lutino man in m'n volière zitten  :)
(ik denk toch dat het een lutino is.. hij is helemaal geel maar heeft wel zwarte oogjes? is het dan toch geen lutino?)

Mars

Nee, dan is het geen lutino.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

happy girl

ok lutino dus , zal zo eens kijken of ik hem/haar kan kieken. misschien domme vraag maar dan heb ik dus nu een koppeltje? tis toch zo dat als ik geen broedblok ophang er geen eitjes komen he? want broeden is echt voorlopig geen idee - 1 ze zijn beide nog veel te jong ( weten ze dat zelf ook????) 2 ik ben daar zelf helemaal nog niet in thuis dus is dat niet verstandig!.

happy girl

foto 1 van de beide kooien met beide vogels toen Pikachu er net was.inmiddels zit dus al het speelgoed samen in de grote kooi.


foto 2 de gele is Pikachu en de ander is Pluto



Hiss_Airness

Mooi  ;D

Ik denk dat Pluto niet weer waar hij het meest blij om moet zijn.
- Een vriendje/vriendinnetje erbij
Of
- Een prachtige kooi  :D

NickyRose

Leuk hoor, het kan niet beter, grote kooi en speelkameraadje!
Veel succes met de 2.  ;D

DarkWolf

Waaw, wat een superkooi ;D
Kun je me soms zeggen van welk merk ie is! Ben zelf op zoek naar een grote kooi die mij aanstaat, volieres vind ik fantastisch maar die mag ik niet binnen halen van mijn moeder (die is nogal tegen dieren).


hillie

Citaat van: happy girl op mei 24, 2008, 20:40:17
tis toch zo dat als ik geen broedblok ophang er geen eitjes komen he? want broeden is echt voorlopig geen idee - 1 ze zijn beide nog veel te jong ( weten ze dat zelf ook????) 2 ik ben daar zelf helemaal nog niet in thuis dus is dat niet verstandig!.


Zolang je geen broedhok ophangt komen er zeker geen jongen.
Of ze het weten dat ze daar te jong voor zijn.
Dat denk ik niet.
Ze zijn wel slim, maar zo slim nou ook weer niet. :-\


groeten hilde

Mars

Nou, meestal beginnen ze net als mensen daar pas later als ze groter zijn aan. Ik denk dat dat soort gevoelens (kleintjes maken) meestal pas komen als ze minimaal een half jaar oud zijn. En ja, dan zijn ze nog te jong.

Nu heeft Caradow een ventje van mij en die probeerde al vanaf zo'n acht weken kindjes te maken. Maar zoals eerder geschreven, bij 98% van de eitjes is er eerst sprake van een nestblok, voor mams denkt aan eitjes leggen.

Verstandig van je om je er in ieder geval eerst eens goed over in te lezen en je parkietjes eerst eens goed te leren kennen!

Oja, het hoeft natuurlijk niet een pop te zijn, je lutino. De kans is gewoon groter.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Dat ventje van jou is het al weer afgeleerd hoor ;) 
ik vergelijk het maar met vadertje/moedertje spelen, wat wij als kleurters ook deden ;)