xtravital

Gestart door rutgerpol, maart 29, 2005, 17:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rutgerpol

ik heb xtravital gekocht voor mijn parkieten net als op deze site word aangeraden maar ik heb een probleempje.. ik weet namelijk niet hoeveel ik ze moet geven. want er zit een soort schepje bij maar als ik ze 2 schepjes per parkiet geef blijft er (vrij veel) eten over. maar bij 1 schepje per parkiet ziet het er wel armoedig weinig uit :? . heeft iemand een beetje ervaring met het voeren van xtravital of nog wat tips?

bedankt!!  :D

Parkieten-Freak

Ja, mijn parkiet krijgt ook XtraVital.
Hij krijgt per dag 2 afgestreken maatschepjes.
1,5 maatschepje vond ik wat te weinig, ik kreeg de indruk dat de parkiet meer nodig had.
Toch kan het zijn dat je vogels even tijdelijk iets minder eten, omdat ze aan het nieuwe voer moeten wennen. Dat gaat heel snel.
Ik zou voorlopig gewoon 2 schepjes per parkiet aanhouden.
Als je na een week ziet dat er veel voer overblijft, dan kun je een half maatschepje minder geven.
Het is namelijk belangrijk, dat de vogels alles opeten. Zo krijgen ze alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen, en kunnen niet gaan "snacken" (=de lekkerste zaadjes eruit pikken).


Jojo

Hoi,
Volgens mij zijn 2 schepjes per dag per vogel echt wel voldoende, want vaak heb je ook nog wat anders te eten in de kooi.
Of er hangt een snoepstaaf in de kooi, of een trosgierstje en wat ze ook lekker vinden zijn die bolltjes met zaad.
Kost wel wat moeite om er van te eten, maar het spelen ermee is ook al leuk.

Je bakje voer "omroeren" wil ook nog wel een schelen, de vogeltjes komen natuurlijk niet zo heel diep en dan ligt er op de bodem nog van alles!

Groeten,
Jojo

Anita & Marisa

Onze parkiet krijgt ook Xtravital.
\'s Ochtends 1,5 schepje en \'s avonds nog een klein beetje voor het slapen gaan (ongeveer half schepje).
Hij vindt het heerlijk  :wink:

ciska

waar koop je dat, dat Xtravital??

Safrena

Hey ciska

Dat kun je normaal in een dierenwinkel kopen  :wink:

vele groetjes

Renate

Hoi,

je kan Xtravital ook bij intratuin kopen! Heb ik gister zelf ook gedaan!!!

Lenthe

Ik doe altijd 2 theelepels van een ander parkieten voer (zal wel het goedkopere zijn, kreeg eht bij de parkiet) in het bakje, is dit ongeveer dezelfde hoeveelheid als het maatschepje. Verder doe ik er ook zo nu en dan een half thelepeltje met eivoer dooheen mengen.

mirjam

Ik geloof dat ik ook maar eens aan de extravital moet. (nou ja joep dan  :o )
Zo te lezen gebruiken veel mensen dat en is het beter voor de parkiet.
Niet dat het belangrijk is maar wat kost het? En daarnaast heb ik toch geen eivoer meer nodig??

Groetjes Mirjam

Lenthe

ja ik denk dat ik Leo en bertje ook maar aan de extravital zet.
Veel beter voor ze.

groetjes lenthe

Sonja

Hoi Mirjam,

ExtraVital is het beste voer wat je je parkiet kan geven, alle benodigde vitaminen zitten erin, evenals eivoer.
Dit hoef je dus inderdaad niet meer extra erbij te geven.
Wat het kost, weet ik eerlijk gezegd niet precies, ik dacht zo rond de 4 euro, maar dat is een gok.
Niet goedkoop, maar wel erg goed voor je parkiet, en daar gaat het toch om, he?  :wink:
Bovendien doe je best lang met zo'n doos.

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Xtravital kost Eur4,50, 500 gram verpakking, voor twee parkietjes doe ik ongeveer 3 weken met 1 doos. Dus het is te doen :wink:.

Gr. Ingrid

Carla

Bij mij worden de rozijntjes er resoluut uitgekieperd !!! Tommy zegt jij gaat me dat niet doen eten op de grond ermee !!

Jessie

O, dat doen Rory en Jessie ook......al die grote krenten gooien ze op de grond en dan zitten ze het echt zo na te kijken.....echt grappig om te zien

Jojo

Ik krijg zo het idee dat er weinig parkieten zijn die de rozijn opeten.
Nino en Paco gooien ze er ook als eerst uit! :lol: :lol:

Kuslar

Hi allemaal

ik heb gelukkig nergens last van. Ze eten ze niet op maar ze laten ze wel netjes in het  bakje liggen.
ik heb best wel nette vogels maar als het om trosgierst gaat dan maken ze er echt een zooitje van.

mirjam

Nou de xtravital is gehaald en ik heb Joep gisteren zijn 1e bakje gegeven. Hij vond het volgens mij best lekker. In ieder geval ging hij direct eten. Ben benieuwd of hij de rozijntjes gaat opeten.

Het koste inderdaad 4,50, maar dat vind ik reuze meevallen dacht dat het veel duurder zou zijn. En natuurlijk is de gezondheid van mijn parkietje het belangrijkste.

Als joep gierst eet is de schade ook niet te overzien dan kan ik het hele huis weer gaan stofzuigen. Misschien moet ik hem toch eens leren om met mes en vork te gaan eten.  :D

Groetjes Mirjam

Jorijn

XtraVital is opzich helemaal niet zo duur nee,
Voor het normale supermarkt merk betaal je alsnog 2.50 en als je dan nog apart eivoer erbij moet nemen zit je meestal op de 5 euro.

En XtraVital heeft dit allemaal al in een.

Leesvoer over XtraVital: http://www.parkietenweb.nl/modules.php?nam...showpage&pid=12

:d
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Probeer eens of de parkiet het rozijntje uit je hand wil eten.
(Je doet dan gewoon net of je hem zelf op wilt eten).
Ik denk dat het rozijntje voor de parkiet ook wat te groot is, het kan niet in 1x in de snavel. Een stukje ervanaf trekken gaat ook al niet want dan zou hij of zij het vast moeten houden met een pootje en dat is ook al geen optie....
Volgens mij lusten ze het best, maar die dingen zijn gewoon wat te groot.......


Ingrid

Omdat het over de rozijntjes gaat in Xtravital, vraag ik me af of ze ook de gewone rozijntjes (zonder zwavel) mogen?? Lijkt mij meteen eens een nieuw snackje voor buiten de kooi :wink:.

Gr. Ingrid