Een Valkje En Een Grasparkiet

Gestart door Annemarie, augustus 11, 2005, 13:34:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annemarie

Hallo,

Wij hebben een valkje van nu ongeveer 1 jaar. Kun je daar een grasparkiet bijzetten? Of een ander valkje?


jessay

Bij mijn valk is dat wel gelukt. Nu moet ik wel zeggen mijn valkje is bang van zijn eigen schaduw.
Maar er zit ook een parkiet bij het is wel een ruime kooi hoor.

ze accepteren elkaar maar het is geen dikke liefde. Voor valkjes geld het zelfde al bij parkieten, Voorzichtig doen eerst aan elkaar laten wennen. in een kooi er naast als dat gaat.

Hou er rekening mee dat het ook mis kan gaan. Dit kan aan het karakter van een van beide vogels liggen.
succes jessica

Carla

Ik ga het niet proberen !! Wij hebben twee grasjes in huis en een valkje.
Wanneer één van de parkieten op om bij de kooi komen van de valk gaat die laatste net als een kat zitten blazen naar de parkiet. Niet echt een teken van vriendschap lijkt me zo !!

Ik heb wel al gehoord dat dit bij verschillende mensen lukt grasjes en valkjes samen. Het zal afhangen van het karakter van deze beide denk ik. ;)

Safrena

#3
Hey Annemarie

Een valkje en een grasje in een kooi zou ik in het begin zeker niet doen.
Je mag ze wel samen in een kamer houden.

als je merkt dat het klikt kun je ze eventueel samen lekker laten vrij vliegen ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1634

Vele groetjes

jessay

Valkjes en grasjes gaat opzich goed samen hoor. Hoeveel mensen houden geen grasjes en valkjes in een voliere.
Ik ken zelfs verhalen van valken die verliefd zijn op een grasje.

Blazen doen valkjes eigelijk altijd als ze iets eng vinden. hehehhe opvallend is dat ondanks de angst van mijn valk ze dus vanmiddag weer vrolijk in de kooi van de grasjes zat. de andere grasjes dan.

Niks bang niks boze grasjes en alles uit eigen keuze. Want als de grasjes willen is ze zo weg aangezien ze wel eerbied heeft voor de grasjes.
Ieder zijn eigen keus hoor wat dat betrefd maar ik ken veel gevallen van mensen die grasjes en valkjes bij elkaar hebben en houden en zelf gewoon kweekkoppels bij elkaar hebben van valkjes en grasjes.

Je moet ze zeker aan elkaar laten wennen en gewoon aankijken hoe het gaat. aangezien de grasjes feller en over het algemeen sneller zijn dan een valk zul je vaak zien dat het valkje het onderspit delft tegen over een of meerdere parkieten.

Met andere valkjes moet je trouwens net zo goed uitkijken ook dat kan moeilijk gaan maar ook meteen klikken.
Maar als je weinigtijd hebt is het wel fijn voor de vogel om aanspraak te hebben.

gr jess

Safrena

Hey jessay

Inderdaad valkjes en grasjes kunnen na een periode van wennen lekker samen maar dan zoals je zelf al zei een een grote voilere waar ze elkaar indien het niet klikt gewoon kunnen negeren.

In een klein binnen kooitje kun je ze beter gewoon elk hun kooitje geven en ze dan lekker samen laten vrijvliegen ;)

Vele groetjes