vraagje

Gestart door Yolanda, mei 17, 2008, 21:39:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

Hoi,

Een week of 6 geleden zat er een parkietje voor mijn deur. Ik kon 'm redelijk eenvoudig pakken en heb even een kooi geleend bij een dierenwinkel, want tja hij moest toch ergens in zitten?? Zag er redelijk gehavend uit. Dus naar de dierenarts geweest en het bleek dat hij een flinke luchtweginfectie had. Gaatjes in zijn snavel zaten bijna dicht ( zal wel verkeerde termologie gebruiken maar ben nog niet zo thuis in het parkietenjargon :-[). Hij had geen mijt en of i.d. maar omdat ik geen risico wilde nemen heeft hij een full-servicebeurt gehad, dus injectie, een druppel in de nek en druppels die ik gedurende 10 dagen 2x daags moest geven. Wonder boven wonder krabbelde hij aardig op. Hij is niet tam, draagt geen ring en is nog steeds niet moeders mooiste...maar hij is wel grappig. Heb inmiddels een mega grote kooi gekocht voor hem met allerlei speeltjes. Nu las ik dat het geen solitaire beestjes zijn...nu heb ik wel 2 honden een kat en vissen maar ja daar heeft hij niet zo veel aan ;). Ik werk zelf en ben dus niet altijd thuis. Inmiddels mag ik ervan uitgaan dat hij gezond is en overweeg ik een kameraadje aan te schaffen. Het liefste haal ik er één uit het asiel of vogelopvang maar ik heb al gezocht op internet maar kan niet zoiets dergelijks vinden. Weet iemand waar ik terecht kan ( omgeving Rotterdam)? Daarnaast zou ik graag willen weten of ik er zo maar een parkiet bij kan zetten. Gaat dat altijd goed? Voor zover ik kan beoordelen is t een mannetje ( blauwe neusdop) maakt het uit of er een vrouwtje of mannetje bijkomt? Hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen ( dus gelijk erbij zetten of juist niet)? Ik wil er niet mee gaan kweken, dus mij maakt het niet uit ik zoek alleen een kameraadje voor hem. Iedereen die tips heeft.....graag!!!
   

Sammydeparkiet

Wat goed dat het nou wat beter gaat met je pietje :)

en over je vraag of er iemand bij kan. Ja een mannetje en mannetje gaat goed. ze vechten haast nooit met elkaar. vrouwtje en vrouwtje gaan ook goed. Maar in dit geval is er geen vrouwtje. en een Mannetje en vrouwtje gaan ook goed! Het gebeurd haast nooit dat een mannetje en vrouwtje gaan broeden zonder broedhok. Dus daar hoef je je niet echt zorgen om te maken! ::)

ps' Heb je al een naam bedacht ?

Yolanda

Ja, Coco, beetje standaard maar kon zo snel niets originelers verzinnen en mijn dochtertje (2 jaar) kon 't gelijk goed uitspreken  ::). Maar de volgende wordt echt origineler ik beloof t! ;)

Fenixjuh

Hey!!
geweldig dat je je over dit vogeltje ontfermt hebt  :)
Als je op zoek bent naar een leuk asiel voor vogeltjes, zou je eens op deze link kunnen kijken
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13317.0
Ik hoop dat je er rekening mee houdt dat honden en katten vogels als voer zien. Verder heel veel plezier van je vogeltje!!
Groetjes!!

Yolanda

Uiteraard hou ik daar rekening mee! Maarre heb op dit moment alleen maar bejaarde tantes ( 8,9 en 18 jaar!) in huis en de poes ( en de honden trouwens ook niet) toont totaal geen interesse maar ik gok niets dus die gaat de kamer uit als ik er niet ben  ;D! Bedankt voor de tip ga even kijken!

Petr@

Hoi Yolanda ben blij dat het goed gaat met Coco.Had het hier algemeld dat erbij jou een parkietje aan is komen vliegen.Hier in Rottedam weet ik geen vogel op vang.Ja bij mij in de wijk is een vogel op vang(Karel Schot).Heb wel eens gevraagd daar of ze parkietjes binnen krijgen maar dat is zelden en die gaan gelijk door naar een kweker.
Als je een vriendje voor Coco erbij wilt nemen zet hem/haar dan eventjes in een aparte kooi om ze aan elkaar telaten wennen.En dan na een tijdje kun je ze bij elkaar zetten.


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016